Verzorgpony wil bit niet meer in..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Vervallen

Verzorgpony wil bit niet meer in..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-12 07:04

Haai,

Mijn verzorgpony neemt de laatste tijd zijn bit niet meer in, voorheen ging het een stuk makkelijker.
Hij nam hem heel makkelijk in en wanneer die dan moeilijk deed was het twee sec. met mijn duim in zijn mondhoek en hij deed zijn mond open.

De laatste keer stond ik 10min te rommelen voordat hij hem in nam.

Hij heeft een gecombineerde neusriem en rommeld nog flink met zijn bit.
Bit verschuift en je krijgt hem moeilijk weer recht, soms zit de 1e kant bijna in zijn mond.
Eind vorige jaar is de tandarts langsgeweest.

Voor de kar doet hij alles, luisterd hij goed en is het een perfecte pony.
Met buiten rijden kan hij flink dreigen met: 'ik loop de sloot in' of hij kan de weg op lopen.
Op die momenten heeft sturen totaal geen zin.
Zonderzadel doet hij voorzichtig en haalt vrijwel geen streken uit.

Ik dacht voorheen dat het aan het weer of aan mij ligt maar ik begin daar nu sterk aan te twijfelen.

Iemand een idee waaraan het zou kunnen liggen en hoe ik dat zou kunnen oplossen?

P.s. Een pony zien dreigen de sloot in te lopen, de bosjes/struiken inlopen heb ik ook met een andere pony gehad en wanneer er iemand anders op reed
gebeurde het precies het zelfde en op de zelfde plekken en die luisterd ook goed voor de kar en haalt dan ook geen streken uit.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 07:28

Ik denk eerder dat het aan het bit ligt, je geeft aan dat het verschuift en soms de ene kant bijna in zijn mond zit. Dat is niet prettig voor het paard, misschien kan je het hierover hebben met de eigenaar zodat er naar een passend bit gezocht kan worden. :)

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Re: Verzorgpony wil bit niet meer in..

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 07:43

misschien kijken voor een bit wat beter ligt aangezien je zegt dat het bit verschuift
en om het voor hem wat makkelijker te makken af en toe iets lekkers op het bit smeren zodat het voor hem leuk blijft om het bit in te doen