[WN] Pleasure of Reining zadel

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Luce

Pleasure of Reining zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-12 19:54

Ben sinds de aanschaf van mijn nieuwe paardjes oprecht geïnteresseerd geraakt in het Western rijden en wil ook zeker in de toekomst mee gaan doen met wedstrijden (nu heb ik dit een aantal keren gedaan in de dressuur, maar dat boeit me op een of andere manier niet zoveel meer..). Het duurt nog een aantal jaren voordat ik mee kan doen, maar wil me zo goed mogelijk voobereiden qua zadels / hoofdstellen e.d.

In eerste instantie wil ik alleen Pleasure gaan rijden, maar later waarschijnlijk ook Reining. Nou heb ik helaas geen geldboompje en kan ik eigenlijk maar 1 zadel kopen.. vandaar de vraag: welk zadel kan ik het beste nemen? Nu had ik ergens gelezen dat ik het beste een Reining zadel kan kopen, omdat ik deze voor beide takken van Western kan gebruiken, maar is dit ook echt zo?

Graag jullie advies!

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 19:57

je kan niet uitkiezen waar je paard -of jij- talent voor heeft. bij Q/ P zijn ze een bepaalde richting op gefokt, en weet je waar je aan toe bent.bij een Nappie is het ff afwachten, wat ie kan.in de reining zie je ze zeer zelden.
je kan ook mooie allround zadels kopen, en anders kan je idd met een reining zadel ook WP starten.makkelijker iig als met een pleasure zadel reinen.

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 09:37

Een goed all round zadel, evt. met wat meer de nadruk op reining in de bouw ervan. Dan kan je voorlopig heel lang vooruit. Let wel op dat het echt op je paard past ( liefst ergens aanpassen met kale pasbomen) anders kan je voor dat je wedstrijden gaat rijden al regelmatig van zadel gewisseld hebben "omdat het na 6 maanden" niet meer past ( en dus eigenlijk nooit gepast heeft!).

crow

Re: Pleasure of Reining zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 20:28

Ik doe ook alles met mijn reiningzadel, kan prima!