Toen besloten al m'n spaargeld bij elkaar te leggen en een wow aan te schaffen. Helaas heb ik vanaf de aanschaf met de wow alleen maar ellende gehad, zo erg dat Rowan uiteindelijk er 2 grote witte drukplekken ter grootte van de gehele voorkussens (2 vuisten) op nahield. Tijdens mijn gebruik van de wow zijn er 3 verschillende zadelmakers bij geweest waarbij ik bij allen heb aangegeven dat ik het gevoel had dat het zadel niet goed lag, echter volgens hen waren er geen problemen en lag deze perfect. Zelfs de witte drukplekken werden goedgepraat met 'dat hebben koudbloeden wel vaker, ze vinden de vering van de lucht zo fijn dat ze witte haren gaan aanmaken'. :S
Ruim 1,5mnd op rust om te herstellen van de 'zadelschade' en een kent&masters aangeschaft. Deze lag redelijk. Ik zag zelf ook wel dat het niet ideaal was maar op een gegeven moment wordt je ook wanhopig, zeker als je al zo ontzettend veel geld eraan heb uitgegeven en in je spaarpot alleen nog de bodem te zien is.
Toch liep poown niet fijn dus weer zadelmaker erbij, dit keer bewust geen wow-zadelmaker, ik had het even gehad met wow. Deze heeft voor het eerst bevestigd dat de wow echt verschrikkelijk ligt, dat ik m'n paard helemaal naar de kl*te rij met dit zadel en dat deze ook met geen mogelijkheid ooit goed heeft gelegen. Bijna alles was mis met 't zadel. De K&M ook nagekeken maar deze toch echt helaas te lang dus daarom ook geen optie.
Allereerst voel ik me ontzettend rot, ik heb zoveel geld, tijd en moeite in die zadels gestoken en het enige wat ik nu heb is een pony met drukkingen en atrofie. Ik vraag me ook af of ik wow in enige mate aansprakelijk kan stellen hiervoor. Dat is dan ook gelijk m'n eerste vraag.

Daarnaast zijn alle tips voor zadels die extreem kort zijn en in breedte verstelbaar heel erg welkom. De zadelmaker heeft al aangegeven dat dit een flinke zoektocht gaat worden en weet ook niet zeker of het wel gaat lukken (rug is zo kort, kan eig. alleen een 16,5" op, ik moet eig. 17/17,5" hebben.
Wie kan me helpen