Dit wordt een lang verhaal, maar ik hoop dat iemand het wil lezen en kan helpen

Zadel 1
Ongeveer anderhalf jaar geleden heb ik een nieuw paard gekocht, Giorgio. Omdat ik van mijn vorige paarden nog twee goede Kieffer-zadels had, heb ik een daarvan voor hem laten aanpassen door een erkende zadelmaker. Dat zadel paste na de aanpassingen goed, maar na enkele weken-maanden leek Giorgio steeds norser te worden bij het opzadelen en zat ik ook minder lekker (kiepte achterover). Daarop heb ik de zadelmaker (tevens master fitter saddle consulent) opnieuw laten komen en is het zadel opgevuld. Hierna zou het zadel 'perfect' zitten, maar na twee weken wilde Giorgio het zadel met geen enkele mogelijkheid meer op en wilde hij absoluut niet meer om mijn rechterbeen buigen. Hierop heb ik het zadel van de oude eigenaar geleend (hele oude Eurostar) en het verschil was bizar, ik had een ander paard
De keus was dan ook snel gemaakt en ik heb een andere firma laten komen om een nieuw zadel aan te schaffen. Zadel 2
Uiteindelijk heb ik bij deze firma gekozen voor een Albion SLK, het zadel waar ik lekker op zat en wat volgens de verkoper het best op mijn paard lag. Hiermee liep Giorgio al vrij snel stukken beter. Na enkele maanden begon het zadel echter aan de achterkant scheef te zakken naar rechts. Hierop heb ik de zadelmaker van dat bedrijf (ook mfsc) gevraagd te komen kijken. Die bevestigde dat het zadel scheef zakte, maar kon geen verklaring vinden (paard recht, ik zat recht en ook het zadel leek recht) behalve dat Giorgio zijn linkerachterbeen iets meer naar voren plaatste dan recht. Net daarvoor was de osteopaat geweest en later bleek dat hij tijdens zijn 'revalidatie' hiervan weer iets anders had opgelopen tijdens een val in de wei. Hiervoor is de osteopaat opnieuw geweest en dat was dan ook al snel voorbij. Omdat Giorgio inmiddels verdikkingen onder zijn huid had, hebben we besloten het te proberen met een pad. Dit leek ervoor te zorgen dat het zadel iets rechter bleef liggen en binnen een week waren de verdikkingen weg. In verloop van tijd werd het scheef zakken echter weer erger en er onstond zelfs een kale plek rechts achter op zijn rug. Op dat moment heb ik de osteopaat laten kijken, maar behalve door het zadel geïrriteerde spieren was hij helemaal ok. Hierop hebben we het zadel bekeken en dat leek inmiddels hartstikke scheef. Daarom heb ik opnieuw de zadelmaker laten komen en die bevestigde dat het zadel links hoger is dan rechts. Om te checken of dit minieme verschil het probleem is, hebben we aan de rechterachterkant een vulling in de pad gestopt. Hierop leek Giorgio het beter te doen, dus hebben we afgesproken dat ik dit 3 weken uit zou proberen. Inmiddels ben ik 2 weken verder, maar het is een ramp. Met de vulling kan hij niet rond mijn rechterbeen buigen, zonder vulling gaat dat een stuk beter maar heeft hij duidelijk pijn.
Ik ben inmiddels ten einde raad. Als het zadel goed ligt, werkt mijn paard ontzettend graag en vliegt hij met stappen vooruit, maar nu zit hem duidelijk iets dwars. Na de carnaval ga ik sowieso de zadelmaker weer bellen, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik de hoop een beetje verloren ben
Daarom hoopte ik hier misschien nog wat info/tips te vinden.. Zijn er misschien meer mensen die ooit een dergelijk probleem hebben gehad? Hoe hebben jullie dit opgelost? Zijn er misschien mensen die verstand hebben van zadels en nog ideeen hebben waar wij niet aan hebben gedacht? 

waardeloos,zeker als je paard er ongelukkig van wordt
ik heb ook problemen met mn (kentaur) zadel gehad,en ben naar daaleman in empe gegaan, en die hebben ons gered
daar hebben ze enorm verstand van paarderuggen en zadels,en hebben ze me zien rijden en t zadel aan gepast. op mn andere paardje hebben we een demozadel van hun laten aanpassen,en ook dat paardje werd helemaal happy