Werking van ongebroken trens

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Elin_

Werking van ongebroken trens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-12 22:03

Hallo bokkers,

Na beetje zoeken naar bitten kwam ik op ongebroken trensen uit.
Deze schenen redelijk zacht te zijn ,maar de echte werking kwam ik niet echt uit.
Waarmee is het te vergelijken en is het '' scherp '' genoeg om ''in te grijpen'' (panieksituatie) ,maar niet té heftig?
En voor de rest gewoon ''zacht'' (normaal dus).
Wat is het verschil qua werking met gebroken (enkel of dubbel)

Ik ben erg benieuwd naar ervaringen met deze bitjes,

Groetjes!

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Re: Werking van ongebroken trens

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 22:23

Ik heb voor mijn KWPN'er ooit een ongebroken trens gehad van Happy Mouth. Ik dacht dat het lekker stil zou zijn, geen gedoe met losse stukjes aan het bit. Bovendien had hij een klein mondje. Voor hem geen succes: te dik en te ongevormd. Hij kon zijn lippen niet eens meer op elkaar krijgen. Rijden ben ik niet eens aan begonnen :n

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 10:09

Mijn paard reageert er juist wel heel goed op. Ik reed altijd met een dubbel gebroken bitje, maar ik had het gevoel dat ze dat losse niet fijn vond. Alsof ze er geen steun op kon krijgen. Toen een keer een ongebroken bit geprobeerd en hier deed ze het super op! Een ongebroken bit werkt als ik het goed heb in op de tong, en dubbel en enkelgebroken op de lagen, gehemelte en tong.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 10:19

Het verschil van werking zit vooral in de mogelijkheid om eenzijdig in te kunnen werken met een hulp. Dat kan met een ongebroken niet zonder dat de andere kant van de mond ook een werking meekrijgt. Dat vind ik heel verstorend en mijn paard vindt dat verwarrend. Vandaar dat ik nu rijdt met een Myler. Daarbij krijg je nooit een notekrakereffect, het rammelt niet zo als een dubbelgebroken, het is anatomisch gevormd en voor mij was dat de oplossing.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 11:57

Ik heb een dun ongebroken trensje, mijn merrie loopt er fijn op.
Voordelen vind ik dat het heel stil ligt in de mond, nadeel is idd dat je niet een éénzijdige hulp kunt geven.