ik heb hem vandaag binnen gekregen. zijn hier mensen ook die ervaring hebben met dit zadel?? http://www.hilason.com/products/11912/W ... WD905.aspx dat is de link zoon zadel is het en is 16 inc benieuwd wat jullie er van vinden.
Ik wist niet dat hilason ook boomzadels had. Ziet er goed uit inelk geval. Wel dapper hoor dat je dat zonder vooraf te pssen durft te bestellen! Fotos lijken me leuk
Ik had er ook een oogje op, maar had geen tijd om naar brabant te rijden
rosalinda91
Geplaatst door de TopicStarter: 17-02-12 22:34
O zo, ja ik zag het gister en ik woon er maar 30 min vandaan dus dacht ik ga even kijken. En was al een tijdje op zoek dus ik was blij dat ik dit zadel zag toevallig!
spicegirl
Geplaatst: 17-02-12 23:10
je kan er tevreden mee zijn,maar op ebay is hilason een soort zadelmarkt. allemaal goedkope imitaties...qua kwaliteit weinig. maar goed, vind je hem mooi, is er niets mis mee.
Voor dat geld krijg je geen fatsoenlijke wade zadel (een tweedehands redelijk kwaliteit wade zadel betaal je al snel $1500, en dan heb je niks speciaals en geen eens een custom made). Als die boom je paard net goed past dan heb je geluk en zal het voor je werken, maar ikzelf persoonlijk zou zeggen dat het 'junk' is.
Er geen standaardgewicht, een wade zadel kan 12 kg zijn (bijv. kunstof boom) tot meer dan het dubbele.
Ik denk dat Hilason wel iets meer kwaliteit heeft als Zadelmarkt. De zadels die ik er van gezien heb (de boomloze BM-variant) zagen er iig niet verkeerd uit en zaten goed in elkaar. Dat het kwalitatief iets minder is mag logisch zijn, het prijsverschil moet ergens vandaan komen, al zal het meeste een uurloonkwestie zijn.
Ziet er niet verkeerd uit. Heb zelf ook wel ervaring met een boomloze Hilason en dat viel niet tegen. Zeker voor een zgn. beginnerszadel (en dan bedoel ik een goed passend zadel om te kijken of western rijden wat voor je is) is het geen slechte keuze.
Ja het is ook echt om te kijken of het wel iets is voor mij western rijden En het is ook meer voor door de bossen enzo te rijden En het zadel ligt goed op me paard dus ben er zeker tevreden over! Waar kan je trouwens een zadel het beste mee invetten?? Welke gebruiken jullie???