Prestige dressuurzadel

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LeenC

Prestige dressuurzadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-12 16:54

Een paar dagen geleden kwam ik volgende advertentie tegen:

http://nl.kapaza.be/antwerpen/aanbieding-dressuurzadel-prestige-appaloosa-17-5--62715833.htm

Het lijkt me op zich een heel leuk zadel en eigenlijk zoek ik wel een dressuurzadel voor die zeldzame keren dat we nog niet gewoon het bos in trekken met m'n Prestige Trekker en ik zin heb in het 'ouderwetse' dressuur-uurtje zoals we het vroeger wel eens reden (paard is ondertussen 24 jaar, dus ritjes zijn korter en sporadisch geworden).

Alleen lijkt de prijs me wel héél erg meevallen? En is Prestige echt goed geschikt voor paarden met hoge schoft (plus reken de mindere bespiering erbij wegens de hoge leeftijd)? Ik probeerde laatst een Kieffer dressuurzadel en dat lag zelfs gewoon volledig op haar schoft: was nochtans niet breder gemaakt of zo...

Last but not least: ik lees een hoop negatieve reacties op de paarden van Stal Doorstap. Het feit dat er vroeger onder de naam van Melanie advertenties geplaatst werden op Kapaza e.d. en nu plots onder naam van de stal zelf kan ook een reden tot argwaan zijn. Omdat ik behoorlijk ver zal moeten rijden om dit zadel te kunnen oppikken, thuis te passen en dan weer terug te brengen als het niet past, wil ik toch op voorhand wat zekerheid dat dit niet op een sisser zal uitdraaien. Of ze me vb. niet zal proberen lappen dat ik meteen het zadel moet betalen - zogezegd als borg - en dan als het niet past, doet alsof de verkoop al gesloten was en ik dus mijn geld niet terugkrijg. Bedenk zomaar een typisch scenario. Vraag is dus of jullie ook ervaringen hebben met de zadels die ze geregeld te koop aanbieden?

Dank je wel voor jullie reacties.

TryToGetIt

Re: Prestige dressuurzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 16:55

Laat gewoon een zadelmaker komen?

Xiu

Re: Prestige dressuurzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 18:22

Je zal het zadel inderdaad moeten betalen voor je het meekrijgt, dit lijkt me ook logisch- ik zou mijn zadels anders ook niet meegeven. Indien het niet past krijg je je geld terug, dan dient het wel binnen bepaalde termijn teruggebracht te worden en dit natuurlijk niet met allerlei extra beschadigingen. Meen me te herinneren dat dat vroeger vaak dezelfde dag nog was, maar als je echt van ver komt valt er vermoedelijk wel wat te regelen. Desnoods zet je dat op papier, zal geen probleem vormen.

Heb vroeger genoeg mensen geweten die langskwamen voor een zadel, bij mijn weten is er nooit een probleem geweest met het terugbrengen. Wordt wat anders als ze het moet opsturen, ik dacht dat je het dan niet terug kon sturen.