vz dekje onder dressuur zadel?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

dressuur518

vz dekje onder dressuur zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-12 16:22

hallo !
ik heb een sponsor die zijn logo op mijn zadel dekje wil laten drukken, voor als nog rijd ik alleen dressuur wedstrijden en heb ik ook een dressuur zadel (daar spring ik dus ook mee) nou vroeg ik me af of een vz dekje onder mijn dressuur zadel past (ik heb een rossner amerika dressuur) en als ik nou wel een dressuur dekje neem hoe zit dat dan als ik straks misschien wel een veelzijdigheids zadel heb ? kan die daar ook onder of ziet dat er heel raar uit ?

groetjes !

Nies_

Re: vz dekje onder dressuur zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 16:25

Ziet er beiden niet echt fantastisch uit, kun je beter 2 dekjes kopen.. Anders is een drs dekje onder een vzh zadel sowieso minder lelijk dan andersom..

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 19:26

Het kan zijn dat het VZH dekje te kort is voor onder je dressuurzadel. Maar dat is natuurlijk geheel afhankelijk van je zadel en het dekje. Misschien even kijken hoe het ligt?

Marjolijnvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 20:29

Hoi, wanneer het vzh dekje te kort is en dus niet onder en achter je zadel uit komt, dan krijgt je paard daar een druk plek, een gevoelige plek. Het wordt pijnlijk op die plek, en de kans bestaat dat er witte haren komen als het een wondje wordt en open gaat. Wanneer je paard gevoelig is op een plekje wat onder het zadel ligt, dan kun je dus wel begrijpen dat je paard niet meer lekker ontspannen kan lopen. Dit zelfde geldt ook voor een vzh zadel met een dressuurdekje. Altijd moet je dekje onder het zadel vandaan komen aan alle kanten. Het zadel mag niet op de rand rusten.

MVG. http://www.zadelpasservicelibertad.nl

dressuur518

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-12 19:28

Maar je kunt dus beter een dressuur dekje onder een vz zadel + dressuur zadel
dan een vz dekje onder een dresssuur zadel? Ik ben niet zo bang dat ze er een druk plek van krijgt omdat mijn zadel 16,5 inc is :D
maar meer dat het er niet mooi uitziet onder de zweetblad of hoedat ook heet!

Marjolijnvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 19:51

Hoi, Een dressuurdekje zal iets langer zijn aan de onderkant, de zweetbladen van een dressuurzadel zijn ook iets langer dan van een vzh zadel. Een dressuur dekje onder een vzh zadel heeft, vaak, als nadeel dat het te lang is aan de onderkant en je met de singel niet uitkomt. Een vzh zadel heeft kortere singelstoten dan een dressuurzadel. Daar hoort dus een andere lengte singel bij. Wanneer een dressuurdekje erg lang is aan de onderkant zal het niet matchen bij de lengte van de zweetbladen van een vzh zadel. Er zijn natuurlijk ook dressuurdekjes die iets korter zijn aan de onderkant. Die zijn weer iets makkelijker te gebruiken voor een vzh zadel.
Ik hoop dat het zo duidelijk is, anders hoor ik het wel.
Succes.

http://www.zadelpasservicelibertad.nl

marloes_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 19:57

Ik heb best vaak gewoon een dressuurpad onder mijn springzadel.
Die van Pk bijvoorbeeld zijn niet zo heel lang bij het zweetblad en vind ik dus ook prima passen onder mijn spring én dressuurzadel.

dressuur518

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-12 17:13

Nou toch maar voor dressuur dek gegaan !

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 20:33

Zou dat ook maar doen ja. :j Ik heb tijdje met een spring/vzh zadel met dressuurdekjes gereden. Heb nu dressuurdekjes voor mn dressuurzadel en vzh dekjes voor mn springzadel, maar anky dekjes doe ik ook rustig onder mn springzadel.. Past eigenlijk nog beter dan onder mn dressuuzadel ook. Als ik jou was zou ik dus gewoon voor een pad gaan, dan staat het bij beide niet heel gek.

Thea_Ste

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 20:36

Een dressuurdek staat nog redelijk onder een veelzeidigheidzadel :)

Dilan1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 16:52

Ik heb met een vzh zadel op een dressuurdek gereden, maar vond het niet zo mooi :o Het dekje oogde meteen veel groter.

Andersom heb ik nu wel eens vzh dekjes onder mn dressuurzadel liggen. Past best, als je niet al te korte vzh dekjes neemt :)

dressuur518

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-12 22:52

vandaag heb ik het dressuurdek binnen gekregen (nog zonder het logo gelukkig) en voor mijn zus (met de zelfde sponsor) een vz dekje , past het vz dekje veel beter en onder mijn zadel en op mijn e-pony/klein! dus ga ik het dressuur dekje omruilen hij was echt heel groot een vooral lang en het vz stond zelfs mooier onder mijn dressuur zadel! en hij past ook nog eens onder een spring of vz zadel (het was trouwens wel echt een dekje en geen pad )