albion vs Prestige

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

kara

albion vs Prestige

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-12 12:32

Zoals de titel al aangeeft ben ik op zoek naar een nieuw/ander zadel.

De zadels welke mij het meeste aanspreken zijn de prestige zadels en dan de optimax/academy/d1, of de Albion Ultima/revelation.
Het zijn zadels in de duurdere categorie en ik weet dat het van belang is dat een zadel op mijn paard goed ligt, alleen is het probleem dat de zadelmaker of prestige voert of Albion, maar dat er geen zadelmakers zijn die van beide merken de duurdere uitvoeringen hebben.

Laatst kreeg ik van de zadelmaker het verhaal van het is van belang dat de ruiter goed en lekker zit op een zadel, dus voor welk merk je gaat maakt niet uit, ze zijn allemaal een beetje hetzelfde, op een paard kunnen we het altijd passend maken.
Ben ik dan een muts als ik denk van volgens mij wordt hier verkeerd omgeredeneerd, eerst goed liggen op het paard en dan de ruiter lekker laten zitten?

Nu ben ik benieuwd naar jullie ervaringen over zowel de Albion als de prestige uitvoeringen. Misschien dat ik dan nl toch maar voor 1 zadelmaker moet gaan hoe jammer ik het ook vind.
Overigens mijn paard heeft veel schoft, daardoor wat gezonken rug, welke heel gevoelig is en moet ook voldoende schoudervijheid hebben

hoor het graag

jocero

Re: albion vs Prestige

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 12:42

Voor mijn paard heb ik een zadelmaker laten komen die zowel prestige als albion voerde. Heb ze beide uitgeprobeerd en mijn paard liep alleen goed onder de Prestige, met de Albion was hij niet voorwaart meer. Er zit dus wel degelijk verschil in. Zadel moet in de eerste plaats goed bij/op het paard passen, daarna is de ruiter aan de beurt. Als je heel lekker zit, maar je paard loopt niet meer ga je je doel toch voorbij?

kara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-12 12:54

Welke zadelmaker heb je erbij gehad.
Gelukkig geef jij ook aan wat ik zelf dacht de eerste prioriteit is het zadel op het paard, de ruiter is pas als laatste aan de beurt.
De naam van de zadelmaker mag ook per pb als je dat liever hebt

jocero

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 13:03

Bij mij is Theuns Ruitersport uit Sint-Job-in-t-goor, Belgie, geweest. Ze komen in Nederland, maar weet niet tot welke afstand. Ik heb er prima ervaringen mee.

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 13:25

Ik kan niets zeggen over de Albion zadels, maar ik ben ondertussen aan men tweede prestige dressuurzadel en ik wil nooit nog iets anders. Ben er zo ontzettend blij mee, niets op aan te merken. De pas vorm van de verschillende modellen op het paard is wel nogal verschillend van model tot model. Bij mij heeft mij merrie gekozen, en we hebben er nog geen seconde spijt van gehad8

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 20:21

Mijn voorkeur gaat uit naar Albion. Gewoon erg goede ervaringen mee, zowel vwb pasvorm, als duurzaamheid en vwb zitcomfort.

kara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-12 11:08

@Aslo heb jij zelf een Albion, zo ja welke uitvoering heb je?

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 12:08

Wij hebben de K2. Heel bewust vanwege de wat vlakkere zit, vinden we prettiger. Zadel is inmiddels zeker 5 jaar oud maar ziet er nog als nieuw uit. Daarnaast hebben we nog een Frank Baines, ook een top zadel.

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 15:17

Het is belangrijk dat een zadel zowel goed ligt op het paard als goed zit voor de ruiter.
Ik heb uit wel gereden met een goed passend zadel op het paard, waar ik zelf niet echt lekker op zat en dat ga je toch ook merken aan je paard.
Zo'n zadel-zoektocht kan heel lastig zijn. Ik zou me dan als ik jou was niet beperken tot alleen Albion en Prestige. Op zich beide prima merken, maar ze moeten ook goed om het lijf van het paard liggen. Er zijn meer merken geschikt voor hoge schoften en gezonken ruggen zoals Ainsley, Jaguar, Jeremy Rudge, Passier.

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 15:27

Ter aanvulling: het paard(je) waar de Albion op ligt heeft ook flink schoft en een diepe rug / oplopend kruis. Een Prestige ook al eens geprobeerd maar die paste niet goed. geen idee meer welk type. Liet te weinig ruimte bij de schoft over.

X__Trees

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 15:28

jocero schreef:
Voor mijn paard heb ik een zadelmaker laten komen die zowel prestige als albion voerde. Heb ze beide uitgeprobeerd en mijn paard liep alleen goed onder de Prestige, met de Albion was hij niet voorwaart meer. Er zit dus wel degelijk verschil in. Zadel moet in de eerste plaats goed bij/op het paard passen, daarna is de ruiter aan de beurt. Als je heel lekker zit, maar je paard loopt niet meer ga je je doel toch voorbij?

Ken iemand die dezelfde ervaring had. Dat is vooral om dat een Albion zo totaal anders ligt dan een ander zadel (vaak wat korter op de rug), dat de paarden niet goed meer weten wat te doen soms. Een keer ze gewend zijn aan het gevoel lopen ze er 10x beter op.

Ik zou opteren voor de Albion. Ik heb net een Albion platinum ultima aangeschaft, heb ook een prestige, en mijn paard is er veel vrijer op gaan bewegen

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 18:13

Ik heb een Albion. Type SLK Ultima, met dikke kniewrongen en een wat diepere zit.
Ben er heel erg over te spreken, erg fijne zit :j

Aelin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 18:18

Ik heb een albion. Ik zou nooit meer anders willen!

kara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-12 09:47

Met welke zadelmaker hebben jullie goede ervaringenvoor albion/prestige?

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 10:03

De heuvelhoeve, daar hebben wij hem van.
Koenderink in Haaksbergen is ook een optie.

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 10:05

Ik ben ook een keer voor een Prestige naar de Heuvelhoeve gegaan.
Ik kwam thuis met een Jaguar ;-)
Maar ik vind haar zeker een aanrader, ze nam alle tijd, luisterde goed en keek goed naar mijn paard.

kara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-12 22:34

Ik wist niet dat ze bij de heuvelhoeve ook prestige verkochten.

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 22:46

Ook hier goede ervaring met de Albion.
Paard is er echter uitgegroeid dus hij is te koop, zie onderschrift.

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 09:10

kara schreef:
Ik wist niet dat ze bij de heuvelhoeve ook prestige verkochten.

Klopt, maar dat was een occasion, ze ruilt n.l. ook zadels in.

StEpHaNiE66

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 17:36

Zadelmaakster Corrie Stoker uit Dronten (flevoland) verkoopt Albion!

xafir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 19:34

de heimolen verkoopt ook beide!

kara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-12 12:26

Zouden de genoemde zadelmakers wel richting het oosten willen komen?
Heimolen en Jo Viehoff komen liever nl deze kant niet op
en zelfs van Rijs komt mijn kant ook niet op, wel jammer omdat mijn paard op vreemd terrein erg moeilijk is en
dan is zadels passen geen optie

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 16:22

Koenderink in Haaksbergen verkoopt ook Albion, das vlakbij.
De Heuvelhoeve net zo, komen ook in Borculo. Hebben wij 'm destijds bij gekocht.