KN Tango versus KN Symphonie

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

nomes

KN Tango versus KN Symphonie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-12 15:00

Ik ben op zoek naar ervaringen van bokkers...

Ik heb nu (al jaren) een KN Symphonie op mijn paard liggen. Prima zadel, past goed en ik zit er ook oké op/in. Op zich dus geen probleem, maar ik vind hem toch wel vrij vlak en ik heb het idee dat ik baat zou kunnen hebben bij een iets diepere zit en meer steun bij mijn benen. Omdat KN dus goed op mijn paard ligt denk ik aan de KN Tango.

Maar mijn vraag is heeft er iemand ervaring met beide zadels? Is de pasvorm (voor het paard) hetzelfde? En de schoudervrijheid? Maw, als ik dezelfde maat KN Tango neem, ligt die dan hetzelfde als mijn huidige zadel op mijn paard?

En ik heb wel eens gehoord dat de kwaliteit van de KN zadels de laatste jaren wat afgenomen is, dus dat de wat oudere zadels (die van mij is uit 2003) kwalitatief beter zijn dan de huidige zadels.

Voordat ik actie onderneem ben ik wel nieuwsgierig naar meningen en ervaringen!

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 17:21

Ik heb zelf de Symphonie (en de Allegro) Ik heb de Tango 2 weken op proef gehad, naar mijn mening is de pasvorm van de Tango net iets anders. Terwijl ik de Allegro en de Symphonie wel bijna identiek vind. Ook ben ik nog steeds zeer te spreken over KN, heb zelf 5 KN zadels gehad, inmiddels 2 verkocht en heb er nu 3. Wil er nog een bruine bij omdat het merk me zo goed bevalt.

De Allegro heeft ook meer wrong en het zitvlak is iets zachter naar mijn mening.

nomes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-12 20:29

En vond je de Tango anders zitten dan de Allegro? Of zijn ze vergelijkbaar?

Daisies

Re: KN Tango versus KN Symphonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 16:27

Diepere zit en meer wrong, ik zat meer gesloten.

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 16:33

Volg even...
Ik heb zelf ook de Symphonie. Zou over een tijdje graag overstappen naar de Tango ivm meer kniewrong. Mijn instructrice heeft die ook, is er erg over te spreken. Maar ben erg fan van de pasvorm van de Symphonie op de paarden in ieder geval dus daar moet dan inderdaad geen/nauwelijks verschil in zitten.

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 16:34

Kijk, ik weet niet hoe het is als het zadel aangepast is, maar standaard past op mijn paard de symphonie en de allegro wel en de Tango klepperde

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 19:05

Ik heb een Tango gehad (helaas gepikt :( ). Ik zat er erg goed in. Normaal zit ik wat voorover gebogen maar omdat het dieptepunt van de Tango iets meer naar voor(?) is, zat ik er goed recht in. En dankzij de wrongen kon ik goed de boksalvo's van Sammy uitzitten, ook prettig. Ik vond het een heel fijn zadel.
Maar mijn dochter vond het een vreselijk zadel, zij vond de wrong teveel. En ik ken de schoudervrijheid van de Symfonie niet, maar met de tweedehands Prestige Top Dressage die we nu hebben loopt Sammy veel ruimer.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 19:10

Ik heb altijd KN Symphonie gereden dus ben ook wel benieuwd naar de andere modellen.
Ik heb er eentje met de rode clipjes, is echt een hele oude. Uit de 90-er jaren. Zadel is inderdaad van topkwaliteit en ligt als een huis.

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 20:40

Suzanne F. schreef:
Ik heb altijd KN Symphonie gereden dus ben ook wel benieuwd naar de andere modellen.
Ik heb er eentje met de rode clipjes, is echt een hele oude. Uit de 90-er jaren. Zadel is inderdaad van topkwaliteit en ligt als een huis.

Fijn zijn die ja. Ik heb er zelfs eentje van '89! Ziet er nog super uit, zit heerlijk en paardlief is er ook nog steeds blij mee.
Het is voor mij dan ook echt puur voor de wat grotere paarden (ben zelf niet zo groot en zeker geen lange benen) dat ik graag iets meer wrong zou willen hebben.

DromenLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 13:44

Ik heb zelf een symphonie en een allegro. Ben er erg tevreden mee. Zadels hebben geen dwingende zit maar het kost me weinig moeite om goed te blijven zitten en balans te houden. Ze zitten niet erg zacht overigens maar ik vind dat niet storend. Verder vind ik ze erg op elkaar lijken. Ik zit misschien op de symphonie iets beter dat op de allegro maar het verschil is miniscuul