Tekna zadel

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

HindaFree

Tekna zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-12 21:35

Ik vroeg mij af wie er ervaring heeft met het Tekna dressuur zadel.

op plaatjes ziet het er erg mooi uit... maar hoe is het zadel bij langer/regelmatig gebruik?

zit het zadel voor je zelf ook nog lekker en is het makelijk door de zadel maker aan te passen aan je paard?

ElonaPepo

Re: Tekna zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 11:02

Ik heb er eentje, een zwarte. Is erg mooi zadel om te zien en is een wat luxer kunstof dan de wintec ofzo. Zit ook erg lekker en de kniewrongen ook. Ik weet dat de boom aanpasbaar os dus geloof dat dit gewoon goed te doen is voor je zadelmaker :) verder geen ervaringen met opvullen etc..

jasmijn89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 21:28

boom is eenmalig aan te passen door de fabriek.. is mij verteld, vandaar dat ik toch voor wintec gekozen heb.

TryToGetIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 11:46

jasmijn89 schreef:
boom is eenmalig aan te passen door de fabriek.. is mij verteld, vandaar dat ik toch voor wintec gekozen heb.

Dit is niet waar, sommige zadelmakers (meestal degene die tekna zadels verkopen) hebben een apparaat waarmee de boom ontelbaar aantal keren is en blijft aan te passen.

Carmy81

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 11:54

TryToGetIt schreef:
jasmijn89 schreef:

Dit is niet waar, sommige zadelmakers (meestal degene die tekna zadels verkopen) hebben een apparaat waarmee de boom ontelbaar aantal keren is en blijft aan te passen.

Lijkt me niet dat het daar steviger van wordt. Boom raakt dan steeds sneller uit model zeg maar.

TryToGetIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 11:57

''Lijkt me niet dat het daar steviger van wordt. Boom raakt dan steeds sneller uit model zeg maar.''

Als boom te slap is etc. an kan je nieuwe boom of zelfs nieuw zadel krijgen :)

Zit namelijk 10 jaar garantie op de boom :=

Dus jij moet hem 10 jaar lang kunnen aanpassen

Lousje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 12:01

Heb er niet zoveel ervaring mee, één keer mee gereden en vond het verschrikkelijk zitten. Hou van zadels met kniewrong maar hier kreeg ik gewoon zeren benen in door de gedwongen houding.

TryToGetIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 12:09

Lousje22 schreef:
Heb er niet zoveel ervaring mee, één keer mee gereden en vond het verschrikkelijk zitten. Hou van zadels met kniewrong maar hier kreeg ik gewoon zeren benen in door de gedwongen houding.

Zadel heeft op zich een niet erg gewdwongen zit bij de benen meer dan het bovenlichaam zadel heeft namelijk wel een vlakke zit, niet zo vlak als een springzadel. verder heeft zadel veel kniewrong maar deze kan je eraf halen en eventuele kleinere opzetten of verleggen zodat het lekker zit voor jou