Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Billy schreef:Mylerbitten zijn niet zo vriendelijk en zacht, maar behoorlijk scherp.
Ik heb er een gehad voor mn tuiger vroeger, die durfde er niet op te lopen, terwijl hij oa een menbit gewend was.

moet je even bellen/mailen. Word best vaak gedaan, en bevalt het niet kan ie weer terug! MelanieB schreef:Billy schreef:Mylerbitten zijn niet zo vriendelijk en zacht, maar behoorlijk scherp.
Ik heb er een gehad voor mn tuiger vroeger, die durfde er niet op te lopen, terwijl hij oa een menbit gewend was.
Er zijn zoveel soorten mylers, dit is wel een vrij over een kam scherende post, moet je natuurlijk even vertellen welk mondstuk je had, en wat voor soort (mb ed).
Level 1 is het vriendelijkst, level 2 een lichte tongboog, level 3 is wel scherper met een hoge tongboog, was voor mijn paard te scherp, dus die had ik weer weggedaan.
Mijn tinker loopt al járen op myler level 2 en wil niets anders meer. Vorige paarden die ik heb gehad liepen ook super op myler.
Mijn paard was niet te rijden met een pelham of pessoa, was gewoon onwijs sterk. Toen maar eens mn pony zn myler level 2 ingedaan en kon weer alles met 'm, dus die had ik met springen, dressuur en sgw.
Bij paardenschuur.nl kun je de bitten uitproberenmoet je even bellen/mailen. Word best vaak gedaan, en bevalt het niet kan ie weer terug!
magda_90 schreef:Er zijn heel veel soorten bitten en het verschilt per paard welke het beste is. Jij geeft aan dat je het gevoel hebt dat je paard onder je uit loopt, kun je daar niet beter aan werken in plaats van te kiezen voor een ander bit?
Myler heeft bitten ontwikkeld wegens een bepaalde visie net als K&K, dus het valt niet te zeggen welke vriendelijker zijn dat hangt af van de anatomie en voorkeur van het paard maar ook van de africhtingsgraad en niveau van paard en ruiter en nog belangrijker het doel van het rijden.