Wow! lederen SPRINGSINGELS voor €39,50!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

frederiekje

Wow! lederen SPRINGSINGELS voor €39,50!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-12 12:45

Wow! In de Bokt Markt vond ik een opruiming van lederen springsingels voor ..€39,50! Winkelwaarde is €129,50.
Alles er op en er aan, kwaliteitsleder, in zwart en bruin, en nog erg mooi ook. Het merk Mc Monroe schijnt een Amerikaans kwaliteitsmerk te zijn.
Geen geld. Hoewel ik altijd gewoon met een normale singel spring ga ik voor dit geld zeker een kopen. Springen met een springsingel schijnt toch veel beter en veiliger te zijn. Zonder je het door hebt of zien kan zijn paarden toch altijd bang zichzelf tegen de buik te raken waardoor ze toch anders gaan springen dan ze normaal zouden doen.

Link naar de advertentie: http://www.bokt.nl/markt/ad/15433/nieuw ... %82%AC3950

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 12:47

ja moet je zeker doen!
Vooral als je paard voorzichtig is en zich zelf vaak raakt, zeker in het buitenseizoen met de stiften in je ijzers.
moet je maar eens kijken wat een afdrukken er dan op de flap staan....

frederiekje

Re: Wow! lederen SPRINGSINGELS voor €39,50!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-12 12:49

@knakker; Inderdaad, voor dit geld ga ik dat zeker niet riskeren.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 12:50

naar mijn idee springen paarden echt niet anders hoor met een springsingel :n
Het is eigenlijk voor als ze kalkoenen in hebben. Maar heb al heel wat gesprongen, ook met kalkoenen in en flinke hoogtes. maar nog nooit een afdruk in mijn singel gezien. Geloof er niet zo in.

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 12:58

nou ik echt wel!!!

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 13:00

met 3 uitroeptekens wordt je echt niet geloofwaardiger.
Vriendin van me studeert diergeneeskunde maar die had het aan haar dierenarts gevraagd maar praktisch is het eigenlijk haast onmogelijk.
Want als ze hun benen zo ver inklappen dan komen ze ook verder naar voren te liggen omdat het anders niet kan en raken ze zich voor de singel.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 13:07

suikermeisje schreef:
Vriendin van me studeert diergeneeskunde maar die had het aan haar dierenarts gevraagd maar praktisch is het eigenlijk haast onmogelijk.
Want als ze hun benen zo ver inklappen dan komen ze ook verder naar voren te liggen omdat het anders niet kan en raken ze zich voor de singel.

Als een paard goed springt, raakt hij zichzelf ook niet onder de buik. Dan vouwen ze hun benen naar voren.
Maar bij het omhoog komen (net voor de sprong gaan de voorbenen eerst onder het paard, als een paard daar wat slordiger mee is, kunnen ze zich wel degelijk lelijk beschadigen bij hun singel.
Afbeelding

Nog meer voorbeelden van paarden die zichzelf (bijna) raken.
[RT-D] Hoe beoordeel je de spring manieren van een paard?
Laatst bijgewerkt door Brainless op 10-02-12 13:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 13:10

ik zet die uitroeptekens er niet bij om geloofwaadiger over te komen.
Het is geen leugen die geloofwaarig over moet komen hoor, het is mijn ervaring, dus mijn mening.
Als jullie andere ervaringen hebben, prima hoor.
Ieder paard springt weer op een andere manier, dus zo raar is het niet (ik kan nu vier uitroeptekens plaatsen, maar dat doe ik niet, haha).

frederiekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-12 13:15

@suikermeisje; waar zou een paard zich voor de singel moeten raken? Op zn eigen ellebogen of schouder?(praktisch onmogelijk lijkt mij), de rest wordt afgedekt door de buikflap en singel. De singel dient ook alleen voor incidenteel raken van de buik; het is niet zo dat het paard de hoeven bij elke sprong tegen zijn buik vouwt. Volgens mij hoef je ook geen dierenarts te zijn om de beweging van een paard te kunnen waarnemen. De afdrukken in de singels spreken voor zich, die ontstaan niet door opspattend zand. En dat elke springruiter in de professionele wedstrijdsport er mee rijdt (geen enkele uitgezonderd) zegt mij al dat het nut van die dingen geen fabeltje is.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 13:22

suikermeisje schreef:

Mijn paard heeft ooit flinke verwondingen gehad van het springen met kalkoenen, inderdaad voor de singel.
Maar een springsingel zit ook een stukje verder naar voren en het heeft wel degelijk geholpen :j

redbutton

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 13:28

ik heb het ook eens aan mijn dierenarts gevraagd en zei heeft nog nooit een paard gezien die zichzelf met kalkoenen tijdens het springen verwond had, zij zei ook dat dit op lager niveau ook bijna onmogelijk is :) door haar advies heb ik nooit zo'n singel gekocht, vond ik zonde van mijn geld.. al is deze niet duur!
verder bevestigen uitzonderingen de regel, er zal misschien een enkel paard zijn die een bij een (rare) sprong wel met kalkoenen zijn buik verwond..

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 15:04

loesje166 schreef:
ik heb het ook eens aan mijn dierenarts gevraagd en zei heeft nog nooit een paard gezien die zichzelf met kalkoenen tijdens het springen verwond had, zij zei ook dat dit op lager niveau ook bijna onmogelijk is :) door haar advies heb ik nooit zo'n singel gekocht, vond ik zonde van mijn geld.. al is deze niet duur!
verder bevestigen uitzonderingen de regel, er zal misschien een enkel paard zijn die een bij een (rare) sprong wel met kalkoenen zijn buik verwond..

Inderdaad :)

Noemde jou al haha, noemde maar vriendin voor het gemak :+

Ik heb ze ook hoor, maar vind dat het niet moet, het is misschien een extra zekerheid.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 15:59

Dan heb ik misschien vreemde paarden, maar die van mij beschadigen de singels echt met de proppen. Ik geloofde er eerst ook niet zo in, en mijn moeder helemaal niet dus ik mocht er nooit 1. Ik vond het alleen wel ontzettend stoer om zo'n ding te hebben :') en heb er uiteindelijk 1 gekocht, al jaren terug. Maar de eerste keer dat ik die singel met proppen in gebruikte (en er dus mee ging springen) was hij echt al beschadigd. Nou is die pony ook een idioot eerste klas en springt onwijs fijn in de manieren, maar ik rijd momenteel alleen nog maar met springsingel. Heb denk ik een stuk of 10, en het zijn gewoon fijne dingen. 2 weken terug nog weer 2 meegenomen uit Hardenberg, hier heb ik liever te veel dan te weinig van.

Overigens vind ik een springsingel bij het crossen ook echt een must, dat zijn toch andere hindernissen dan de gewone, met losse balken. Paard hoeft heus niet in een harnas te lopen, maar een beetje extra bescherming vind ik wel fijn.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 16:06

Maar jij springt ook wel op een ander niveau mirthe.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 16:13

Dat valt wel mee, ik heb bij de pony's een tijdje leuk mee gedaan en een super tijd gehad, maar nu ben ik toch wel heel basis en piek er niet bovenuit (helaas haha)

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 19:09

Is dit niet gewoon reclame? :')

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 19:11

dacht ik ook al aan hoor ;) volgens mij gewoon iemand die diegene kent...

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 19:47

ik ben wel pro-springsingel, maar puur uit eigen (ruime) ervaring.
Ik heb geen commerciele belangen bij dit geheel, als jullie dat soms dachten, haha!
Als een mede-bokker om een mening of ervaring vraagt, dan wil ik die graag delen.
De springsingels die ik gebruik zijn (helaas) van iets andere prijsklasse, maar dat maakt niet uit, voor ieder wat wils!

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 19:48

Dit is gewoon dikke spam, heb al getemd.

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 19:51

Dit valt onder de categorie SPAM. Ofwel reclame maken voor advertenties. Dat is niet de bedoeling.
Hier een slotje.