Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

[HAR] Voor de liefhebbers van niet-Engelse zadels
Zilfstar schreef:Zie op die site hele gave dekjes. Zoiets wil ik eigenlijk ook.... Is er iemand in NL die dat soort dingen maakt toevallig?
Zilfstar schreef:Valt mij wel op dat dat zadel echt alleen maar een dun lagje stof is met steunen erop. Hoeze contact met je paard![]()
Of zouden ze er een deken onder gehad hebben....
) 
maar het staat hem wel, en op vakantie mochten we het groen-goude arabische showtuig van Scherps lenen, stond ook wel heel erg gaaf!
paard de buiging laten doen, longeersingeltje met dekje in de zelfde kleur...
*zwijmelt verder in eigen wereldje* Chaos schreef:Het borsttuig, hoe heb je dat precies gemaakt rider?
Tammy_ schreef:Brrr, een houten zadel lijkt me niet lekker zitten
Ik heb een portugees hoofdstel met borsttuig, voor mn arabiermaar het staat hem wel, en op vakantie mochten we het groen-goude arabische showtuig van Scherps lenen, stond ook wel heel erg gaaf!
![]()
die pluim voor op het hoofdstel, die wil ik!paard de buiging laten doen, longeersingeltje met dekje in de zelfde kleur...
*zwijmelt verder in eigen wereldje*

Of zwart en rood. Telpeva schreef:Zilfstar schreef:Valt mij wel op dat dat zadel echt alleen maar een dun lagje stof is met steunen erop. Hoeze contact met je paard![]()
Bedoel je de middeleeuwse? er zijn houten zadels uit dat tijdperk, en er zijn ook bronnen die vermelden dat ze een lap stof over het zadel heen legden (ooit ergens gelezen, de bron weet ik alleen niet meer)
Hier een houten zadel uit 1430/1460
http://www.flickriver.com/photos/elissa ... 451628993/
Zilfstar schreef:Valt mij wel op dat dat zadel echt alleen maar een dun lagje stof is met steunen erop. Hoeze contact met je paard![]()
Maar hij is nog steeds naar volle tevredenheid zo te lezen? idefix4 schreef:Wanda: Niet helemaal zelf ontworpen hè? Volgens mij hebben bouwer en ik maar liefst 2 of 3 keer de film zitten kijken om te zien hoe of het zat.Maar hij is nog steeds naar volle tevredenheid zo te lezen?
Nu nog dat dekje he!
Ik rijd ALTIJD met het hele ornaat en zodra ik dat borsttuig voor langs breng zie ik die spieren opzwellen. Hij zet echt zijn borstkas ertegen aan haha. En het hindert hem totaal niet.
maar dan zonder die zilveren dingen. Gewoon 3 repen lekker breed leer
)