Massimo Trail

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Amaretto27

Massimo Trail

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-12 10:07

Benieuwd naar ervaringen van mensen met een een Massimo Trail of die er een hebben gehad.
Zijn deze zadels ook geschikt voor paarden met een vrij hoge schoft? En kun je hier ook gewoon dressuur mee rijden?
En ben ook zeer benieuwd naar de kleuren. Ik zou graag een donkerbruin/roodbruin zadel willen.
Laatst bijgewerkt door Amaretto27 op 09-02-12 10:10, in het totaal 1 keer bewerkt

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 10:09

Ik heb een bruine :) Foto's staan wel in mijn profiel. Ik heb hem nu een jaar of 3-4 denk ik, en nog steeds erg tevreden. Ik weet wel van paarden met een flinke schoft met een Trail, o.a. het paard van bokker Karin.

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 10:13

Bij Massimo kan je uit allerlei verschillende kleuren bruin kiezen :j
En volgens mij kan je ook nog 2 kleuren etc. doen.

Ik heb mijn zadel bij www.greendistance.nl vandaan.

Daihyo

Re: Massimo Trail

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 10:42

Ik heb een Massimo Trail en rijd er gewoon dressuur mee.
Gewone beugels, singel en dergelijke erop en kan prima: http://img159.imageshack.us/img159/4440/img0857a.jpg
Schoft weet ik niet, dat heeft mijn haflinger niet zo :D

Zadel zit fijn en lag altijd super. Momenteel niet meer, dus ik ga overstappen naar een ander zadel/merk.

YankeeBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 17:24

Ik heb mijn trail nu 2 jaar.
Mijn paard heeft wel een redelijke schoft, toevallig vorige week nog even laten checken en hij ligt nog prima.
Ik rijd er ook gewoon dressuur mee, dat kan heel goed.

mamendt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 17:27

Ik heb ook een massimo trail gehad...vond het 3x niets om mee te dressuren....ik hou van een beetje een diepe vaste zit....en dat kon de trail me helaas niet bieden.
Ik had hem ook bij greendistance vandaan...helaas niet goed aangemeten.......slechte ervaring mee dus..

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 17:39

Trail geen diepe zit? Ik vind h'm juist TE diep.
Verder is het een fijn functioneel zadel. Mijn man heeft er een voor zijn kwpn merrie en rijd liever met dit zadel dan de podium die er momenteel op ligt.

SusaSuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 17:51

Sinds een klein half jaar heb ik ook een massimo trail, wat betreft schoft geen ervaring want hij ligt op mn haf met vrij weinig schoft :)
Over het zadel zelf ben ik erg tevreden! Hij zit heerlijk, kan er lange buitenritten mee maken zonder pijn, maar ook gewoon dressuren! Ik rijd dan wel geen wedstrijden, ben nog op weg naar de B..
Heb er ook gewone beugels aan en een dressuursingel!

Binnenkort de zadelmaker even weer laten komen voor een check!

Ik heb hem trouwens van http://www.zadelmakerijwillems.nl/

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 19:25

he
ik ook massimo en beviel erg goed(paardje verkocht met zadel)
nu jaartje wachten at zoe 5 is en laat ik zeer zeker weer een aanmeten
heerlijk zadel en je kan er dressuur mee rijden en eventueel wedstrijden mag ook.
ik had met dit zadel ook minder last van mij rug omdat het beter veert de zitting door de dikkere zachte kussens op zitting vindt ik.

Milan_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 19:30

Ik rijd nu ook op een Massimo Trail.
Eerder altijd alleen op de Barefoot gereden en ik zweerde erbij, en ik zat er al tegenop te kijken om over te stappen naar een boomzadel..
Maar werkelijk, hij is zalig! Ik rijd er nu op omdat ik het paard van een vriendin rij :)

olga

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 19:53

Ik heb ook een Massimo Trail. Je kunt er prima mee dressuur rijden, maar natuurlijk ook springen. Springen met een dressuur zadel vind ik
niks. Ik heb ook geen ervaring met een hoge schoft, mijn pony heeft bijna geen schoft.
Die van mij komt bij Country Mill vandaan.

Marith_Ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 19:58

Ik heb ook al 2 jaar een Massimo Trail en ik dressuur en spring er mee (geen wedstrijden), rijdt er western mee (even geen westernzadel tot mijn beschikking helaas) en endurance ritten. Een erg fijn allround zadel. Het zadel is geschikt voor paarden met hoge schoft, er zit een teruggesneden kamer in. Als het paard een extreem hoge schoft heeft, dan gaat het niet passen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 14:33

Ik heb ook een massimo trail, ongeveer drie jaar nu en hij bevalt prima. :)
Ik vind de zit wil redelijk diep, maar heb ook jaren met een vlak westernzadel gereden. Dresuur gaat prima trouwens. :)