Springen met een Trekker zadel, wie?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Springen met een Trekker zadel, wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 10:07

Ik heb deze week een trekker zadel (de True Talent) op proef om te proberen of het iets voor mij en mijn pony is.
Wat ik me afvroeg, zijn er mensen die een trekker zadel hebben, en hier ook een sprongetje mee maken? Hoe bevalt dat? Zit de pommel niet in de weg? Heb je er evt een foto van?

Ik hoef echt geen meter hoog te springen, maar af en toe een hupje van 50-60 cm vinden pony en ik wel leuk :j
Natuurlijk zou ik zelf een hindernisje kunnen neerzetten, maar ik ben nog zo aan het zadel aan het wennen dat ik liever eerst wat stabieler zit voor ik ga springen :) Een stukje verlichte zit in galop lukt wel, maar met een sprongetje beweeg je toch nog wat meer mee voor mijn gevoel.

Woody2015

Re: Springen met een Trekker zadel, wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 10:11

Zoo tot een cm of 80 vind ik het prima gaan :D

Kan zo even geen foto vinden, maar heb er altijd met mijn haflinger mee gesprongen, vaste hindernissen in het bos en in de springles, alles zo ongeveer 80 cm mss een keertje wat hoger maar dan word het iets ongemakkelijk vind ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 10:13

Ah, super, bedankt voor je reactie! Ben je nooit vervelend op de pommel terecht gekomen bij een rare sprong?
Als je een foto hebt, heel graag :j

Gaia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 11:41

Ik spring zo af en toe ook wel eens met mijn tinker en mijn Trekker. Ik heb geen last van de pommel, maar we springen ook niet zo heel hoog. Hooguit een cm of 70/80. Goed op je zit letten, dan komt het wel goed.
Hier een foto, maar de pommel is niet zo goed te zien.
Afbeelding

dide

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 11:45

Ik kan er ook prima mee springen, heb tot +/- een meter gesprongen en nergens last van gehad.
Een foto heb ik zo snel niet helaas.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 11:47

Heel erg bedankt allemaal :j Jullie reacties maken de keuze weer een stukje makkelijker!
Hoger dan een cm of 70/80 zal ik ook echt niet gaan, maar fijn dat dit wel kan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 18:18

fijn te lezen,ik wil TREC gaan rijden en daar zitten ook sprongetjes in..
en heb ook een Trekker.