Ik heb even jullie advies maar vooral ervaringen nodig.
Vandaag is de zadelmaker geweest en mijn zadel ligt waarschijnlijk niet meer goed. Hij heeft hem mee naar huis in de hoop dat het aangepast kan worden.
Maar omdat ik toch rekening houd met een nieuwe ben ik een beetje aan het rond neuzen.
Mijn paard is klein en compact.
Het nadeel aan hem is dat hij behoorlijk brede schouder spieren heeft die vrij ver door lopen.
Hierdoor is een zadel met terug gesneden zweetbladen (kussens) het best.
Ik heb nu een Kentaur Medea 2:

Ik heb laatst op een ander paard gereden op een Prestige top dressage en dat zat als een huis! Alleen geen idee of dat goed ligt op zijn schouders.
Vandaag op een Arno brandt zadel een proefritje gemaakt en dat zat ook super.
Mijn interesse gaat dus uit naar:
- prestige top dressage
- AB zadel
- Hulsebos
- of een ander goed merk wat iets terug gesneden is.
Mits het maar een diepe zachte zit heeft en lekkere dikke zachte kussens..
Kunnen jullie me helpen met jullie ervaringen? (liefst mensen met zelfde soort bouw, dus die brede en lange schouder spieren.)
Uiteraard komt de zadelmaker langs mocht ik een zadel op het oog hebben!!
Als je zo'n soort zadel 2e hand heb voor een leuke prijsje mag het altijd aangeboden worden

) maar kan ze wel van harte aan bevelen! zo'n fitter past het zadel ook helemaal aan naar het paard. Als laatste punt komt de ruiter... wij hebben dan ook mee gemaakt dat de fitter zij dat de ruiter zig maar aan moest passen wilde ze ooit nog op het paard willen rijden (niet zon hele grote/brede ruiter maar paard kon niet meer hebben dan bepaalde lengte van kussens.... en 16 inch kussens kunnen dan weer niet onder een 17,5 inch zitting zij hij 

)