Dressuurzadel bates

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Ella_

Dressuurzadel bates

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-12 19:42

Heeft er iemand ervaring met de dressuur zadels van bates?
Ik zou graag weten wat jullie van de innova vinden.

Sjolvir

Re: Dressuurzadel bates

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 19:45

Innova, geen idee.

Heb een bates caprilli, ben daar prima tevreden over.
Helaas was hij niet aanpasbaar voor mijn nieuwe paard (had dat ooit bij aankoop van het zadel
wel gehoopt).
Ik wou graag zadel met niet te diepe zit en weinig wrong die niet schoof op mijn fjord.
Daar voldoet dit zadel aan.

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 19:48

Ik heb de bates innova gehad, (zie profiel voor foto's, 'bon ami' had hem op z'n rug)

Zou hem niet weer aanschaffen. Opvullen schijnt lastig te zijn en hij is niet geschikt voor paarden met een hoge schoft. Als je dan zo'n groot budget hebt voor een zadel zou ik zeker voor een andere gaan.. :) kwalitatief was hij trouwens geweldig hoor en ik zat er ook heerlijk in. Helaas kan je wel nadat je dit zadel gewend bent niet zo makkelijk in een zadel zitten met wat minder wrong..

Had totaal geen balans meer toen ik op een ander zadel moest zitten en heeft me heel wat maanden gekost weer een onafhankelijke zit te krijgen..
Laatst bijgewerkt door deniece op 08-02-12 19:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 19:50

De Innova vind ik helemaal niks, da's een badkuip met flaporen. Als je een onafhankelijke zit hebt, verdwijnt ie met de Innova. De Caprilli is gaaf, geen diepe zit, weinig wrong, kwalitatief super, blijft er prachtig uitzien en redelijk goed aanpasbaar, al is ie idd niet op ieder paard aan te passen, maar dat is geen enkel zadel.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 20:04

Ik heb een bates Caprilli en daar ben ik meer dan tevreden over, echt een heel fijn zadel!

Afbeelding

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 20:05

Yamcha schreef:
De Innova vind ik helemaal niks, da's een badkuip met flaporen. Als je een onafhankelijke zit hebt, verdwijnt ie met de Innova. De Caprilli is gaaf, geen diepe zit, weinig wrong, kwalitatief super, blijft er prachtig uitzien en redelijk goed aanpasbaar, al is ie idd niet op ieder paard aan te passen, maar dat is geen enkel zadel.

Badkuip met flaporen :+ Ga meteen beelddenken en zie dat boven op een paard :D

Moet zeggen mijn bates caprilli ziet er ook nog heel goed uit, nu je het zegt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 20:17

:o sorry :D

Ella_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-12 21:05

Storen die kniewrongen niet bij de innova?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 21:23

Ik vind van wel, maar ik heb de pest aan wrongen. Ik houd niet van een gedwongen zit.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 21:26

Dat lijkt mij ook, ik heb de caprilli juist opgezocht omdat ik geen dikke kniewrongen wilde, dat is zo funest voor je zit!

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 08:27

Ella_ schreef:
Storen die kniewrongen niet bij de innova?

Ik vond ze toen super fijn, het is wennen maar ik had er heel veel steun aan. Achteraf gezien was het een verkeerde beslissing want doordat ik zo onwijs veel steun had van dat zadel door de diepe zit én de dikke wrongen had ik op een normaal zadel helemaal geen balans meer. Maar er zijn mensen die niet lekker op de Innova kunnen zitten door de kniewrongen. Je hebt trouwens 2 varianten van de Innova, eentje met extra grote wrongen (zie mijn profiel) en eentje met middel grote wrongen.

Ella_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-12 17:46

Is die met middel grote wrongen beter?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 19:00

Geen wrong is beter, zoals de Caprilli.

De Isabell Werth heeft een diepe zit, maar kun je ook de wrongen vanaf halen.

Ik zou echt nooit de Innova kopen :n ik werk gruwelijk hard aan een nette, onafhankelijke zit, en door zo een zadel wordt die compleet verpest, en dat is doodzonde.

Ella_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-12 19:27

Welk dressuurzadel zou je dan aanraden ( moet geen bates zijn)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 19:51

Stübben, een aantal Stübbens.

Of een Kieffer van 12 jaar oud, de Lech is fijn en de Wien heb ik zelf, die is super.

Waar je naar moet kijken is: goed merk (Sommer, Stübben, Kieffer, en zo zijn er meer) en vlakke zit = weinig wrong. Dáár leer je op zitten, en als je goed kunt zitten, rijd je op elk zadel weg. Met een Innova kun je op een gegeven moment op niets anders meer zitten dan een Innova, omdat je balans totaal weg is.

Bates Caprilli blijft een aanrader wat mij betreft. Equestor heeft ook fijne zadels, de Movimentá is echt geweldig.

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 09:14

Ik vroeg me af of er inmiddels meer ervaringen zijn.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 09:18

KN (Karl Niedersus) zadel is ook fijn, veel minder hard dan Kieffer of stübben en ook weinig wrong. Zadels passen ook nog eens op erg veel paarden.

Ik heb een Bates VZH die heerlijk zit, een Bates Caprilli die alleen op hele platte paarden past zonder schoft, verder heb ik harde oude stübbens, waar ik geen afscheid van kan nemen, omdat ze zo fijn rijden, al zijn ze keihard, kieffer wien en lech; ieuw ... die hoef ik echt nooit weer.

inkepink

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 11:28

ik heb mijn bates caprilli nu zo'n 8 jaar en hij ziet er nog heel netjes uit. Heerlijk zadel, heb daarnaast ook een oudere KN maar die is toch voor mijn gevoel echt dieper en dan de bates.
Heerlijk zo'n zadel wat eigenlijk overal wel een beetje op past en heel belangrijk waar ik fijn op zit.

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 07:44

Vraagje over de Bates Caprilli. Kan deze ook passen op een paard met een redelijk hoge schoft? Of hoef ik dat bij voorbaat al niet te proberen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 08:07

Jawel kan je wel proberen :j

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 08:10

Ik heb geen innova maar wel een bates dressage. Ik vind dit gewoon een machtig fijn zadel.

Het zadel heeft wel kniewrong, zodanig dat je je steun kan vinden mits het nodig is, maar je word niet in een houding gedwongen. Buiten dat zit het zadel gewoon echt mega lekker! Ik heb de zadelmaker ervoor laten komen en eerst wou ik graag een kentaur elektra maar deze zit was TE gedwongen, toen raadde de zadelmaker mij bates aan. Ik heb hierin gezeten en die was gewoon echt geweldig.

De prijs van de bates is nieuw 1350 euro, ik heb er helemaal zelf voor gespaard, maar hij is het echt 100 x waard!

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 08:14

Ik heb een Isabella Werth zadel van Bates. Ben er ontzettend tevreden over.
Kwaliteit is super & hij zit gewoon ontzettend lekker! Zadel gebruik ik voor een jong paard, omdat het makkelijk aan te passen moest zijn. & daar voldoet 'ie tot nu toe aan!

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 09:11

Yamcha, bedankt! Ik heb er een op marktplaats gezien, in de buurt, dus makkelijk met passen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 09:23

Graag gedaan :) is ie met Cair?

Alikesflame

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 09:28

Ik heb ook een Bates isabell Werth,waarom juist deze?
Hij blijft op rondere paarden gewoon liggen.
Past op heel veel paarden.
Opvullen is niet nodig vanwege de cair.
De beugelophanging zit verder naar achteren zodat je je ben op de juiste plaats kan houden, heel veel zadels dwingen je been naar voren.
Boom kan je vervangen, voor mij heel handig omdat ik regelmatig andere paarden heb. Nu zit de rode boom er in en die past op paarden die ik nu rijd allemaal. Voorheen had ik voor elk paard een ander zadel omdat het niet paste anders.