Ik weet niet zo goed of dit hier hoort of bij discussies...
Ik ben nu 4 weken geleden van het paard afgevallen, want mevrouw begon zomaar te bokken. Dit bokken doet ze heel af en toe eens, bijvoorbeeld bij het aan galopperen als ze wat fris is (dus graag geen opmerkingen of ze niet ergens last van heeft o.i.d, want dat heeft ze niet
) Maar goed, nu viel ik er dus goed hard af en heb 4 weken niet kunnen rijden i.v.m een gekneusde rugspier. Ik heb afgelopen maandag eventjes gereden en ze was enorm braaf. Maar ja, die val hou ik in mijn achterhoofd en wat als ze het weer doet en ik er weer zo af lig! Mijn rug begint nu eindelijk minder zeer te doen en dat wil ik graag zo houden! Dus ik moet weer even het vertrouwen terug krijgen.
Nu kan ik een bokriempje om doen, maar ik vraag me af of dit echt helpt? Bij deze val ging het zo snel, dat ik me niet kan voorstellen dat ik tijdens het bokken eraan denk om die bokriem vast te pakken! Nu moet ik er wel bij zeggen dat ze niet super gemeen bokt en normaal zit ik het wel redelijk uit, maar het kan dus wel misgaan!!!
Graag zou ik wat ervaringen hierover willen en wie weet tips!!!
)