Safestyle of Bow balance beugels?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lulychellu

Safestyle of Bow balance beugels?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-12 12:42

Ik zit te twijfelen welke ik zal kiezen want ik ga vaak op buitenrit en wil graag beugels die veilig zijn maar die ook heerlijk zitten. Ik geloof dat de safestyle meer veiliger is en de bow balance meer verender is. Welke is nou het beste? Is er niet een beugel die dit alletwee heeft? En misschien een rare vraag maar moet je de open kant aan de paards kant hebben of net andersom?

Groetjesz ;)

Fairytail

Re: Safestyle of Bow balance beugels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 12:44

De safestyle beugel lijkt mij makkelijker om uit te komen dan de bowbalance maar brengt niet veel extra comfort. De safestyle komt met een gedraaide opzet zodat je wel wat minder druk op je knie en enkel krijgt en dus makkelijker in de juiste houding rijd. Het nadeel van safestyle vind ik gelijk ook weer de gehele open zijde wat als je paard opzij springt door iets en je je beugel daardoor al kwijt raakt. De open kant draag je overigens naar het paard toe.

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 13:59

Ik heb jaren met de safestyle beugel gereden, nooit last gehad van beugels kwijtraken oid :n ook niet met rare sprongen van paardlief :j
Vond ze erg fijn!

Lulychellu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-12 14:02

En kan je er ook antislip zooltjes voor krijgen? Welke maat zou ik moeten doen gewoon de 12 cm? (heb erg kleine voeten :o en vind de 12 cm altijd zo groot) of maakt dat niks uit?

paardebloemp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 14:11

Ik heb safestyle beugels. De zooltjes die erbij horen zijn al stroef, daar hoef je geen nieuwe voor te kopen. Je verliest ze niet zomaar, ik heb ze nu een paar maanden en ben ze nog maar 1 keer verloren. En dat was niet met gekke sprongen of ervandoor gaan. Mijn pony wilde niet verder lopen en trok ik mijn voet teveel op om been te geven.
De halve boog loopt iets meer naar binnen, dat maakt ze wel een fractie kleiner dan normale beugels.

Open kan dus aan de binnenkant, zoals hierboven ook gezegd.

Lulychellu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-12 14:27

ok thanx *\o/* kga dan denk ik toch ook maar voor de safety beugels. :D

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 14:28

Ing fijn om te horen. Ik had ze ook op het oog maar durfde het niet aan omdat ik bang was ze kwijt te raken als je ze juist zo hard nodig hebt.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 14:30

Wat je evt zou kunnen doen met het oog op comfort, is de gpg adapters er tussen zetten?

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 15:31

Fairytail schreef:
Ing fijn om te horen. Ik had ze ook op het oog maar durfde het niet aan omdat ik bang was ze kwijt te raken als je ze juist zo hard nodig hebt.

Ik heb er genoeg rodeo's mee overleefd :D
Zou er zeker voor gaan :j