[WN] Billy cook, Bob's, Pullman, Equiflex, Cattleman's,..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kirrr

Billy cook, Bob's, Pullman, Equiflex, Cattleman's,..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-12 23:32

Aangezien ik plots zonder zadel ben komen zitten, moet ik nogal snel een beslissing nemen in het kopen van een nieuwe.
Nu ben ik volop aan het rondkijken, maar er zijn zoveel opties.
Ik heb zelf altijd Billy cook gehad, maar dit hoeft daarom niet opnieuw.

Heb nu gisteren een met een equiflex gereden en die is me verrassend genoeg, enorm bevallen. Paard liep er super onder en ik zat er zelf ook goed in.
Heb met bovenstaande merken, allemaal al wel gereden, kan niet zeggen dat ik aan één van de zadels een slechte herinnering heb over gehouden.

Nu voorlopig, als ik afga op uitzicht, dan gaat het tussen een Bob's en een Pullman.
Ben nog niet helemaal zeker of het een nieuwe of een 2ehands wordt.
Probleem is vooral dat ik niet de tijd heb om hier rustig over na te denken en vrij snel toch de aankoop zal moeten doen.

Ik wil sowieso terug een reiner en full quarter qua boom.
Liefst light oil, eventueel met lichte zitting (maar dan gaat het weer over uitzicht natuurlijk).

Iemand die goede tips heeft? Of slechte of goede ervaringen met een bepaald merk?
Zijn er nog merken die ik vergeet? (Ik wil liever geen montana of white star of ed)

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 23:41

Champion Turf is ook een goed merk.die hebben alleen geen /of nauwelijks een equiflex (toevallig heb ik er 1 ).
maar mooie zadels, van uitstekende kwaliteit! :j
brazos schijnt ook fijn te zijn..

alyel

Re: Billy cook, Bob's, Pullman, Equiflex, Cattleman's,..

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 10:12

Heb ook een nieuwe nodig, hoeft niet voor meteen (maar maanden kan ik ook niet wachten).
Probleem is bij mij dat mijn paard de lengte van een bob's al zeker niet aankan.

Wil ook een reiner type... Was zelf heel gewend aan mijn zadel, en heb nog op geen betere gezeten (ook al billy cook, continental equiflex, .. geprobeerd, en zaten niet slecht, maar mijn circle y reiner zat ongelofelijk goed..)

dofuzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 15:19

afhankelijk van je budget kun je ook aan een Tom Winter of een Elite reining zadel denken. beiden erg goed en vanaf 3.000 euro te verkrijgen

alyel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 18:22

Tom winter oogt mij ook lang...

Had een pullman gezien, helemaal mijn smaak (weet niet of'm past) maar denk ook te lang...

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 19:46

Ik heb een merrie met een lastige rug en 7 zadels geprobeerd waarvan alleen de Bob's lekker bleef liggen. Equiflex vond ik zelf een fijn zadel maar lag niet fijn op haar. Dus kocht ik een Bob's waar ik fijn mee heb kunnen rijden erg comfortabel zadel en vooral heel mooi. Pullman heb ik zelf geen ervaring mee.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 20:15

Zelf ben ik zeer te tevreden over de Pullman Continental Pro Reiner.
Voor mijn andere merrie heb ik een Billy Cook working cowhorse.
Een Bobs is zeer afhankelijk van smaak en ook daar heb je verschillende types in. Ik heb op de Bob Avila gereden, maar vond die toch teveel ruimte hebben. De Dick Pieper van Bobs was een erg lekker zadel, daar heb ik op mogen rijden toen ik mijn paard kocht.
Zelf hou ik er toch van als een zadel je meer opsluit. Een ander wil meer bewegingsruimte hebben.
Het is echt afhankelijk waar je voorkeur naar uitgaat.

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-12 21:29

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 12:17

Ik heb die uit de tweede link !! *\o/*

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-12 13:36

Toevallig niet te koop? ^^

Chiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 20:09

Ik ben heel tevreden van mijn Cattleman's. Zit heerlijk en is mooi.

http://www.gvrusatechnics.com/
Ik doe reining met een working cowhorse zadel, vind ik eigenlijk wel fijn om mee te rijden!

De links die je hebt staan, zijn heel mooi! Zoek je een zadel dat licht van kleur is?

markies

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 22:11

Ik heb een pullman en dan de roundskirt echt een geweldig zadel met een perfecte pasvorm! Heb nog geen zadel gehad die zo goed ligt.

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 11:23

Kirrr schreef:
Toevallig niet te koop? ^^

Helaas -O-
Het is echt een heerlijk zadel. Ik doe 'm nooit meer weg :D

Seppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 21:57

Gleyla schreef:
Probleem is bij mij dat mijn paard de lengte van een bob's al zeker niet aankan.

Er zijn ook korte Bob's. Ik heb mijn Avila weggedaan omdat die te lang was. Nu heb ik er één van voor de tijd dat Bob's ruiters op zijn zadel plakte. :D
Pullman ook heel tevreden van.

JayJay09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 20:09

Ik heb een Bob's te koop! 2 jaar oud, maar maar 1 jaar gebruikt. Zelf nieuw gekocht. Foto's op Marktplaats.
Mijn paard kreeg hoefkatrol en mijn huidige paard was toen nog geen 2. Ik heb toen een jaar gewacht met gekruiste vingers dat het zou passen, maar helaas.. het is nl. zo'n heerlijk zadel!!! Kan hem iedereen aanraden *\o/* :D
Weet niet wat ze bij Arthur kosten 2e hands? Maar weet zeker dat ik goedkoper ben 8-)

JayJay09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 20:11

Het is trouwens degene uit je 2e link van favorieten!!!

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-12 17:44

Ik heb ondertussen een 'Randy Paul' van Bob's. Geweldig zadel, ben er helemaal blij mee en paard ook helemaal. Past super goed.
We hebben er een hele dag over gedaan (11 uur vertrokken - 7 uur thuis), maar 2 mooie zadels en een mooi hoofdstel gevonden voor een hele goede deal :D