Moderators: Dyonne, Coby, C_arola, Nicole288, balance, Sica, Neonlight
_Pien_ schreef:Ik ben het helemaal eens met Cardy.
Ja kan het zien als de stuur bekachtiging die op je auto zit.
Je kan makkelijk sturen zonder heel hard aan het stuur te moeten trekken/duwen. (uitzonderingen daar gelaten natuurlijk )
_Pien_ schreef:Ik ben het helemaal eens met Cardy.
Ja kan het zien als de stuur bekachtiging die op je auto zit.
Je kan makkelijk sturen zonder heel hard aan het stuur te moeten trekken/duwen. (uitzonderingen daar gelaten natuurlijk )
1997suus schreef:doordat ze hoger rijden moet je sommige rubrieken met dressuur stang en trens, weet niet vanaf welke.
_San87_ schreef:@ Cardy, je zou dus kunnen stellen dat de stang overbodige luxe is als je paard uitstekend op de hulpen staat. Aangezien jij zegt dat je de stang er alleen bij pakt als de hulp met trens niet goed doorkomt, zou je kunnen stellen dat een stang in principe niks toevoegt behalve dan dat het plaatje volgens sommige mensen 'mooier' wordt en de anders zichtbare hulpen nu onzichtbaar kunnen worden gegeven .
Kortom, meer metaal om hetzelfde hulp onzichtbaar te geven om te doen voorkomen dat het paard perfect aan de hulpen staat. Even zwart/wit gesteld.
_San87_ schreef:Waarom denk je dat je diezelfde graad van perfectie met enkel een trens niet zou kunnen bereiken?
Cardy schreef:Hoe duidelijker en verfijnder de hulpen gegeven kunnen worden, des te meer je de handen stil kan houden en puur op je zit kan rijden.
Cardy schreef:_San87_ schreef:Waarom denk je dat je diezelfde graad van perfectie met enkel een trens niet zou kunnen bereiken?
Dat staat al uitgelegd in mijn tekst hierboven
_San87_ schreef:Cardy schreef:
Dat staat al uitgelegd in mijn tekst hierboven
Ik geloof daar dus niet in. Ik denk dat je die graad van perfectie ook met enkel een trens kan bereiken, wie weet zelfs bitloos. Daarom vraag ik om verdere uitleg.
De weg zal misschien iets langer zijn, maar als je een zwaarder hulpstuk nodig hebt om datzelfde en nog ietsje beter te bereiken, dan is de mate van africhting niet goed genoeg omdat je het met trens dus niet afkan.
En dat is geen verwijt, enkel een constatering . Ik ben namelijk niet per definitie tegen stang en trens gebruik.
Gebruikers op dit forum: _karin_, Annabel, Anouk_H, MariekeS_, NikkiB1991, rocky_1995, roxiie, Vagabondo en 10 bezoekers