Luc Childeric dressuurzadel

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Suzanne F.

Luc Childeric dressuurzadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-12 12:07

Wie heeft er hier ervaring met het Luc Childeric dressuurzadel?
En hoeveel waren julie compleet kwijt voor het zadel incl. beugelriemen, singel etc??

Ik weet dat het maatzadels zijn en dus helemaal pas gemaakt worden voor jou en je paard. Ik heb zelf erg korte beentjes en moet dus een zadel hebben met een speciaal kort zweetblad.
Bevalt het zadel goed? In onderhoud? Aanpassingen als het paard groeit?

Op HC Groenraven kan je de zadels aan laten meten en ook uitproberen toch?

TeeGee

Re: Luc Childeric dressuurzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 13:15

Ik heb geen ervaring met Luc Childeric maar ik heb zelf een Black Country dressuurzadel en die heb ik ook met korte zweetbladen laten maken.
Op www.rielklumper.nl kan je meer info vinden over deze zadels.

Fasty

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 13:22

Ik heb er zelf niet een, maar rijd er wel regelmatig een ander paard mee. Wat ik heb gehoord is dat de prijs zo tussen de 3.000 en de 3.500,- euro ligt. Het aanpassen en de levertijd van het zadel duurt wel even.
Je zou contact op kunnen nemen met Jennifer Hanselaar, die kan je er alles over vertellen. Ik vind het echt een heel fijn zadel.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-12 13:52

Ik zie dat die Black Country ook zo goedkoop niet is.
Ik heb een mailtje gestuurd naar Jennifer met wat vragen over de Luc Childeric.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 13:55

Ik kan me wel herinneren dat er laatst iets van een test was waar kussens met traagschuim niet zo goed uitkwamen.

Debola_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 18:32

dit heb ik gevonden over de memory foam van childeric: (ik was nieuwsgierig naar de test, vandaar ;-) )
Website schreef:
Een bijzonder foam is memory foam. Wanneer dit warm wordt, vormt het zich naar de paardenrug. Bij een goede kwaliteit memory foam, verkleint dit de kans op drukplekken. Er wordt gezegd dat dit foam de rug zelfs in beweging helemaal kan volgen. Het foam vormt zich echter langzaam naar een nieuwe vorm en kan daarom nooit de snelle beweging van de rug helemaal volgen. Het wordt niet voor niets ook wel traagschuim genoemd. Ander foam of wol volgt de rug echter nog minder in de beweging. Memory foam heeft dus het voordeel dat het zich extra goed vormt naar de rug. De stevigheid is wat minder als het warm is en daarom is het beter als er een ander steviger foam als bovenlaag wordt gebruikt zodat de kussens niet te dun worden en stevig genoeg blijven.

Ik heb zelf een childeric en zit er zelf echt super op, en de paardjes lopen vrolijk in het rond. Is bij mij wel een springzadel, maar ik heb ook een dressuurzadel gereden en die zat echt suuuper! Helaas kan ik te weinig doen wat ik wil met een dresuurzadel.