gewone zadelsteunen in metalen zadelkast bevestigen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Cardy

gewone zadelsteunen in metalen zadelkast bevestigen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-12 11:06

Ik ben aan het rond kijken voor een metalen zadelkast in de afmetinge 106x60x60.
Aangezien ik de zadelsteunen die er standaard in zitten niet zo fijn vind, zou ik graag 2 gewone zadelsteunen in bevestigen.

Het gaat om zo'n soort zadelkast:
Afbeelding

Zelf heb ik 2 van zulke zadelsteunen: http://www.ooteman.nl/stal-en-weide/zad ... zadelsteun
afmetingen zijn: 52cm lang en 11cm breed.

Zou dit passen (niet alleen de zadelsteunen maar ook incl. zadels)? En hoe kan ik deze het beste erin bevestigen?

kiki1976

Re: gewone zadelsteunen in metalen zadelkast bevestigen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 12:35

Wij hebben een metalen archiefkast als zadelkast. M'n man heeft er eerst een klein gaatje ingeboord en ze toen vast gezet met popnagels.

MarimaCarona

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 18:12

klein gaatje boren en dan met een moer en bout vast zetten

FHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 23:37

Hi Cardy,

Mijn ervaring als zadelmaker is dat de beugels, die je wilt bevestigen, niet optimaal zijn voor je zadel. De buitenste randen veroorzaken deuken in de kussens (en de vulling) waar ze erop rusten. Bij de beugels die er nu in zitten, schat ik die kans kleiner, al heb ik geen ervaring met die versie.

Wil je echt andere ophangbeugels, ga dan voor de korte metalen tafelpoten bij de bouwmarkt. Die kosten rond de €4 per stuk. Doe er van die grijze leidingisolatie omheen en je hebt een perfecte ophangbeugel voor je zadel, die in ieder geval geen schade aan je zadel kan berokkenen.

Succes!

Caroline
Flevo Horse Support

connectant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 14:02

je hebt metaalboortjes (die doe je gewoon in de boormachine) daarna vastzetten met bout en moer. Let er wel op dat je kast dooe het gewicht niet gaat kiepen. Hoe hoger je de steum maakt hoe groter en kiepgevaar