Mijn paardjes staan momenteel 24/7 buiten znder deken. hier kunnen ze prima tegen maar met deze kou vind ik het toch wel prettig dat ik iets voor ze kan doen. Ik heb geen verstand van dekens maar kan me voorstellen dat van dekenloos naar een winterdeken een grote stap is. Wat kunnen jullie mij aanraden om met deze kou bij een paard die geen dekens gewend is op te doen?
Het wordt alweer warmer hoor. Dus als ze voldoende ruwvoer hebben en het niet koud hebben dan moet je dat zeurende stemmetje in je hoofd gewoon negeren... Wij willen ze vermenselijken terwijl het paarden zijn.
klopt maar het is behalve mijn stem ook de stem van vele wandelaars en fietsers die mijn paarden zielig vinden omdat ze het koud hebben volgens hun dat is mede het probleem haha mijn eigen stemmetje komt hierdoor steeds weer terug.
capopjekop
Geplaatst: 05-02-12 21:01
Ik zou het mooi zo laten, de vorst duurt mss nog een paar weken dan komt de lente er alweer aan. Naar mijn gevoel is het risico om verkouden te worden juist groter als je nu een deken op gaat doen, ik denk dat ie het dan juist te warm krijgt en gaat zweten. Heb je het idee dat ze het koud hebben? Die van mij vinden dit weer juist heerlijk. Ik zorg dat ze genoeg ruwvoer hebben en daar doen ze het goed op.
saskiakefie
Geplaatst: 05-02-12 21:03
Lekker laten staan, ik heb ook zo'n stemmetje in m'n hoofd soms over m'n konijnen dan, maar die ga ik toch ook maar geen dekentjes op doen
Nelleke1992
Geplaatst door de TopicStarter: 05-02-12 21:03
heb niet het idee dat ze het koud hebben nee dus lekker niks aan doen?
nee zolang ze het niet koud hebben gewoon zonder deken laten mijn 2 verzorgpaardjes staan ook 24/7 buiten zonder deken en hebben absoluut geen koud, het zijn precies 2 teddybeertjes met hun dikke vacht