Hoe outdoordeken aan de binnenkant schoon krijgen? >olie!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

zorro

Hoe outdoordeken aan de binnenkant schoon krijgen? >olie!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-12 16:40

Mijn pony heeft een soort exceem op haar rug gehad doordat haar vacht niet goed kon ademen. Pony geschoren, plekjes behandeld met een soort olie, deken er op, en het exceem is nu helemaal verdwenen. Ik heb de deken nu verwisseld voor een dikkere, en andere in de was gedaan. Je zag de olie wel wat aan de binnenkant, maar ik ging er vanuit dat hij in de was wel weer schoon zou worden..

Helaas, de binnenkant is een vieze witte olieachtige brei geworden, en ik heb geen idee hoe ik dat ding nu weer schoon kan krijgen.. Ik heb hem gewassen op 40 graden, programma voor fijne was met voorwas en heb er een extra scheut rambo deken wash in gedaan.

Het is een Rhino, dus een prijzige deken.. Ik wil de binnenkant wel in sprayen met een vlekoplosser ofzo, maar ik vind het wel belangrijk dat de deken goed waterdicht blijft.. Wie heeft tips? Ik kan het natuurlijk altijd heter wassen, maar tot hoe heet blijft de deken goed?

taverno

Re: Hoe outdoordeken aan de binnenkant schoon krijgen? >olie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 07:49

Ik zou er mee naar een ruitersport winkel gaan die ook een deken was service heeft en advies vragen.

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 11:21

Op 40 graden wassen voor een outdoordeken is redelijk warm....
En sowieso zijn huishoudmachines niet geschikt om paardendekens te wassen....

Je kan hem het beste naar een paardendekenwasserij brengen. Die hebben speciale machines en wasmiddelen om je deken weer schoon te krijgen.

Hoop dat je hem niet gecentrifugeerd hebt, want dan is hij ws niet meer waterdicht.

isaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 11:24

Als ik vetvlekken in mijn gewone kleding hebt zitten dan doe ik er altijd dreft afwasmiddel op en gooi het in de wasmachine en dan zijn de vlekken weg..........misschien een optie?
Zelf zou ik hem ook naar een paardendekenwasserij brengen.

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-12 20:34

Ik was mijn dekens altijd zelf, ik heb er een hele ruime trommel voor en nooit problemen mee gehad. Dus dat valt in mijn geval wel mee. Het gaat hier ook om een shet dekentje he, dat past zat in een grote trommel :) Ik zal iets als dreft eens proberen, dat zou het vet moeten oplossen.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 22:40

connectant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 14:07

ik zou de deken bij een ruitersportzaak laten wassen.
Verder is bijvoorbeeld dreft heel vetoplossing, ik weet niet hoe groot de vlekken zijn maar ik zou het met dreft behandelen (alleen aan de binnenkant)
maar aangezien je het al een keer gewassen hebt gaat het er met professioneel wassen wel in 1 keer uit