Bandages?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Yacintha

Bandages?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-12 13:04

De laatste tijd merk ik dat mijn paard zich best vaak verstapt met zijn achterbenen. Ik probeer er goed op te letten dat hij actief is en dat het niet al te zwaar voor hem is, hij is al bijna 13. De bak is verder ook prima te rijden. Maar de ene zegt dat bandages een beetje steun geven en andere zeggen dat dat juist niet is.
Hebben jullie misschien ideeën hoe ik dit kan oplossen?

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 13:27

Bandages geven alleen steun aan gewrichten als je de gewrichten bandageert. Dit doen ze wel eens bij mensen die een blessure hebben aan bijv. enkel of snel hun enkel verzwikken.

Dit zorgt er dus ook voor dat je paard minder bewegingsvrijheid heeft, omdat je zorgt dat het gewricht geen kant op kan.

Normaal bandageren zoals je dat ziet bij paarden geeft geen enkele steun, zorgt er alleen voor dat de pezen veel te warm worden.

Ik zou eerder de oorzaak willen uitzoeken van het verstappen.
Vaak verstappen kan duiden op artrose bijvoorbeeld.

Revanches

Re: Bandages?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 20:24

VSW-->HAR

brighteyes85

Re: Bandages?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 10:58

Bandages zijn voor de sier, je kan beter 3in1 beschermers nemen. Probeer ook even te kijken waarom hij zich verstapt, is hij gewoon stijf of is er meer aan de hand.

x_Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 13:33

brighteyes85 schreef:
Bandages zijn voor de sier, je kan beter 3in1 beschermers nemen. Probeer ook even te kijken waarom hij zich verstapt, is hij gewoon stijf of is er meer aan de hand.

Heb die dingen zelf niet, maar vraag me altijd af wat daar beter aan kan zijn dan bandages? Die dingen zijn toch net zo slap?

Arcodavella

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 21:15

Bandages geven geen steun aan de pezen o.i.d. Veel mensen denken: O leuk! Bandages, veel sjieker dan peesbeschermers. Die doe ik m'n peerd an.
Op dressuurwedstrijden bandages aan, is prima. Verder zou ik het zeker niet doen, aangezien bandages van stof zijn, stof verwarmt iets, en als je de pezen verwarmt heb je veel grotere kans op een blessure. Warmte is niet goed voor de pezen. (Als ik uitstap doe ik altijd mijn peesbeschermers af, zodat ze nog sterker worden).
Dus als ik jouw was zou ik zeker geen bandages om doen, als je paard last heeft van zijn benen!

tsp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 21:20

Misschien kan je aan de hoefsmid vragen, Kan ook zijn dat hij slechte achterhoeven heeft,

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 21:26

x_Milou schreef:
brighteyes85 schreef:

Heb die dingen zelf niet, maar vraag me altijd af wat daar beter aan kan zijn dan bandages? Die dingen zijn toch net zo slap?

Nee, zijn een stukje harder.
En minder gevaalijk, ofjaaa, bandages zijn ook niet gevaarlijk, maar die kunne afzakken als ze niet goed vast zitten.

Yacintha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-12 22:05

Bedankt voor de reacties. Ik ga eens op onderzoek uit!