Los halsstuk bij deken die daar geen bevestiging voor heeft?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Coby10

Los halsstuk bij deken die daar geen bevestiging voor heeft?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-12 11:10

Ik heb net een nieuwe deken gekocht (Eskadron outdoordeken), maar omdat het zo koud is en mijn paard in een buitenbox staat wil ik mijn paard eigenlijk wel een halsdeken omdoen. Nu heeft mijn nieuwe deken geen bevestiging voor een losse hals. Kun je dan wel gewoon een los halsstuk omdoen, maar dat niet aan de deken vastmaken, of gaat dat schuiven? Heeft iemand daar ervaring mee? Of heeft Eskadron halsstukken die op een of andere manier wel aan de deken vast kunnen?

Laulitz

Re: Los halsstuk bij deken die daar geen bevestiging voor heeft?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 11:11

Ik heb ringetje in de rand van mijn deken genaaid. Daarmee kun je een halsdeken eraan vast maken.

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 13:09

LauEef schreef:
Ik heb ringetje in de rand van mijn deken genaaid. Daarmee kun je een halsdeken eraan vast maken.

heb ik ook gedaan (laten doen)
werkt perfect :D

tevens heb ik de ringen incl bevesting waar je op naait(d)? gepakt van een oude/verslete deken. Dit waren de ringen voor de bilriemen! :D

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 13:14

Ik heb de ringen gekocht bij de veritas, kostten 70 cent per stuk ofzo. Iets kleiner als de normale ringetjes maar goed genoeg :D

paardebloemp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 14:40

Mijn ervaring is toch wel dat halsstukken gaan schuiven. Vooral als ze gaan eten, schuift het richting de oren. Hoe slapper, hoe eerder het gaat schuiven. Als hij lang genoeg is, zou je hem onder de deken kunnen stoppen.

x_Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 19:23

Ik heb een fleece halsstuk, werkt super!! Zit een gespje aan wat ik vastmaak aan de ringetjes voor de bilriemen. Geschoren paarden heb ik hem buiten op, en dan rollen ze er ook mee, maar blijft heel goed liggen. Nadeel is wel dat ie ook aan het halster moet, dus je hebt wel een goed halster nodig. Fleece is dus wel niet waterdicht, maar het is een fijne, dikke stof dus het houdt wel wat water. Je moet gewoon een keer dekentjes wisselen als het hard/lang regent, maar daar heb ik geen probleem mee, paarden staan aan huis en pony's staan altijd smiddags buiten als er iemand thuis is.

Coby10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-12 23:47

Bedankt voor jullie reacties. Ik ben niet zo handig. Ben vandaag even naar 2 winkels geweest om een onderdeken met hals te zoeken, maar die blijken wel redelijk schaars te zijn, dus ik heb nu via Internet een onderdeken met vaste hals besteld. Hopelijk komt hij snel binnen!

Ineke_Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 10:32

Je kunt hem ook aan zo'n goedkope longeersingel vast maken.
En dan de longeersingel over je deken heen.

mariska1408

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 15:49

ik heb vorig jaar mijn pony ook gewoon los een hals op gehad,
maar dan eerst de hals om en dan het deken er over heen... dan licht ie aardig vast...
zo heeft ze 2 jaar gelopen volgensmij...
heb nu wel een vaste hals...