Wandeltassen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Wispeltuur

Wandeltassen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-12 20:07

Geen zadeltassen maar wandeltassen, aangezien mijn mini een tikkeltje te klein is om op te rijden en we dus graag met hem wandelen leek het ons leuk aventoe te kunnen picknicken, of als het warm is wat te drinken bij te hebben. En waarom zouden we nou zelf een rugzak gaan dragen als we een paard hebben? :o

Er zijn door mij en mensen om mij heen al aardig bijzonder dingen bedacht om als tas te gebruiken zoals een fietstas maar dat lijkt me niet heel handig. Met zadeltassen ben ik bang dat ik die niet vast kan zetten aangezien ze toch zijn gemaakt om aan een zadel vastgezet te worden. Het is natuurlijk belangrijk dat het redelijk makkelijk en snel los te halen is maar vooral moet het weinig geluid maken en niet klepperen als hij ooit zou aandraven of schrikken.

Dus bestaat er al zoiets of hebben bokkers misschien goede ideeen om mijn paardje als pakezeltje te gebruiken?

Nordsvensk

Re: Wandeltassen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 20:09

Ik had laatst een ITP topic gezien die zadel tassen aan een (Longeer) singel ? had gezet, zag er goed uit. :j Zal zo even voor je kijken als ik dat topic weer kan vinden.

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 20:11

Klopt, Nordsvensk, ik heb ook eens een zadeltas gemaakt voor aan een longeersingel.
Mijn voortas is daar prima geschikt voor :D

maras

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 20:14

Ik heb een heel dik chabrak met daarop gestikt zadeltassen , vrij groot. Misschien is dat iets?

Wispeltuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-12 21:45

Dabo schreef:
Klopt, Nordsvensk, ik heb ook eens een zadeltas gemaakt voor aan een longeersingel.
Mijn voortas is daar prima geschikt voor :D

Wat moet ik me prescies voorstellen bij een voortas? :o

Wispeltuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-12 21:46

maras schreef:
Ik heb een heel dik chabrak met daarop gestikt zadeltassen , vrij groot. Misschien is dat iets?

Dat klinkt opzich heel handig, zijn die gewoon te koop of zelf gemaakt? Het moet wel in shetlandermaatjes verkrijgbaar zijn, anders is het net een deken :')

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 21:51

Wat ik hier gedaan heb was pinokkiozadeltje, daar van die over de rug tassen (van die goedkope die je achter een zadel doet) aan, lusjes vast aan de singel en een elastische singel over het geheel tegen klapperen/schuiven. Je moet ze wel vrij precies even zwaar maken, maar dan blijven ze keurig liggen. Ook in draf/galop of als ze net te dicht langs een boom/struik lopen.

Wispeltuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-12 21:57

tamary schreef:
Wat ik hier gedaan heb was pinokkiozadeltje, daar van die over de rug tassen (van die goedkope die je achter een zadel doet) aan, lusjes vast aan de singel en een elastische singel over het geheel tegen klapperen/schuiven. Je moet ze wel vrij precies even zwaar maken, maar dan blijven ze keurig liggen. Ook in draf/galop of als ze net te dicht langs een boom/struik lopen.

Heb je misschien een foto oid? Ik snap de constructie nog niet helemaal.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 22:13

Afbeelding
Hier nog zonder elastische dekensingel.

Wispeltuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-12 22:36

tamary schreef:
Afbeelding
Hier nog zonder elastische dekensingel.

Bedankt voor de foto, nu snap ik wat je bedoelt :D

Jammere is alleen dat ik dan wel een zadeltje moet kopen wat de kostte wel weer wat omhoog gooit. Ik neem ook aan dat het in dit geval wel belangrijk is dat het zadeltje goed past ivm de druk?

Mooi paardje heb je daar trouwens!

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 22:40

Het is inderdaad mijn fotomodelletje.

Pasvorm zadel is redelijk belangrijk al is het zadel er voornamelijk om het gewicht van de ruggegraat af te houden.

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 23:49

Voortas:

Afbeelding

Er zitten 2 lusjes aan, die je dan aan de ringetjes van de longeersingel kan maken. Met een dekje eronder, kun je deze tas achter de singel doen, ipv dat hij normaal vóór je zadel ligt.

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 21:42

Ik wilde inderdaad net de tassen van Dabo aanbevelen. Stalgenootje heeft er ook een en ze zijn echt super mooi en natuurlijk voor een heel leuke prijs. Daarbij zien ze er ook nog eens leuk uit :D

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 21:57

SSDesign schreef:
Ik wilde inderdaad net de tassen van Dabo aanbevelen. Stalgenootje heeft er ook een en ze zijn echt super mooi en natuurlijk voor een heel leuke prijs. Daarbij zien ze er ook nog eens leuk uit :D

thnx! :)