Zadel op maat laten maken.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Xivura

Zadel op maat laten maken.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-12 17:15

Hallo,

Ik wil al een tijd een dressuurzadel kopen. Deze koop ik dan 2e hands.
Ik was benieuwd hoe veel het zou kosten als ik dit zadel dan op maat zou laten maken, als ik zelf al het zadel heb gekocht.

Alvast bedankt!

melrovers

Re: Zadel op maat laten maken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 17:37

Hoi,
Dat ligt er maar aan wat er allemaal aan moet gebeuren. En dan moet je natuurlijk ook nog het geluk hebben dat het echt past, want als de boom niet de juiste maat en vorm heeft voor je paard kan het ook niet op maat gemaakt worden. Ik denk dat je er verstandiger aan doet om iemand te laten komen die ook veel gebruikte zadels heeft zodat gekozen kan worden voor een passend zadel. Succes!

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 17:44

Een 2de hands zadel kan je niet meer op maat laten maken, die kan je hooguit aanpassen en opvullen.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 17:45

Niet ieder zadel is passend te maken voor ieder paard. Daarnaast is het afhankelijk van wat er dan moet gebeuren.

Als je goedkoper uit wilt zijn: Laat een goede zadelmaker komen met meerdere 2e hands zadels, en kijk of daar iets tussen zit wat past, of goedkoop passend te maken is door diezelfde zadelmaker. Iets kopen wat je leuk lijkt, en wat toch niet passend te maken is, is echt veel duurder.

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 18:22

De meeste zadels zijn niet zo heel breed aanpasbaar, beter kun je een zadelmaker laten komen met tweedehands zadels.
Verwisselbaar kopijzer wil overigens ook niet zeggen dat het op ieder paard, de rest van de boom moet namelijk ook aansluiten op de rug.

Nordsvensk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 19:07

Een tweedehands zadel kan je niet speciaal op maat laten maken voor je paard, welk kan je er aanpassingen aan laten doen. Niet ieder zadel is geschikt voor je paard. De kosten van aanpassingen verschillen, voor een kleine aanpassing betaal je misschien 50,- en als er echt heel veel aangepast gaat worden kunnen de kosten wel oplopen tot minimaal 250,- euro.