Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Equi_libre schreef:De Startrekk zadels zijn er in een shorty versie. Is wel een duurder zadel, maar misschien kun je er eentje tweedehand vinden. Op deze zadels zit je ook meer zoals op een boomzadel, niet zo breed als bij een barefoot bv.

malarvegi schreef:Britt, zelf pas ik goed in een zadel van 15/16 inch. De barefoot 0 zou inderdaad kunnen, maar deze was (dacht ik) alleen in de cheyenne, deze heb ik een keer een week geprobeerd maar ik vond het niet fijn dat je je benen niet aan kon leggen.
melrovers schreef:De kussens van de Startrekk Comfort shorty zijn ca 46 cm en die van de Espaniola in S1 44 cm. Verder zou een Startrekk IJslander ook nog kunnen in de kleinste maat (S0). De Comfort Shorty en de Espaniola heb ik als testzadel liggen om te passen en uit te proberen.
dianaw33 schreef:Ik heb slechte ervaringen in mijn praktijk met boomloos op een ijslanderrug. Ik heb heel wat problemen voorbij zien komen, flinke gevoelige ruggen van de Barefoot en ALLEMAAL belandden ze op de voorhand, uit balans, en gooiden hun gangen door elkaar. Ik denk dat je van goede huize moet komen wil je dit kunnen corrigeren. Ik zou bij een ijslander altijd gaan voor een goed passend boomzadel, en als je perse boomloos wilt niet voor de goedkopere merken maar idd bv voor Startrekk en kwalitatief vergelijkbare merken.

En anders misschien een trekker?