Ervaring met Back on Track Rugwarmer?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

zorro

Ervaring met Back on Track Rugwarmer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-12 11:57

Wie heeft ervaringen met de Back on Track Rugwarmer? Dit schrijft de paardendrogist er over:

Deze deken bevat keramische vezels, waardoor de warmte van uw paard weerkaatst wordt en er dezelfde werking als infraroodstraling ontstaat. Deze rugwarmer lost bij problemen spanningen op in de spieren in de rug, lende en rond het heiligbeen. Bij preventief gebruik houdt hij de rug soepel en draagt bij aan een verhoogd prestatievermogen.

Link: http://www.paardendrogist.nl/product/15 ... er/110911/

Helpt dit goed tegen stijfheid, en werkt dit ook door voor bewegingsstijfheid? Moet je hem echt elke dag gebruiken voor een goed resultaat?

Ik hoop dat er iemand is die me wat meer over de werking kan vertellen!!

Woody2015

Re: Ervaring met Back on Track Rugwarmer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 21:25

Ik ken verscillende mensen die er iets van hbben en ale lyrisch enthausiast!

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 21:41

Moderatoropmerking:
Een aantal posts zijn verwijderd omdat het een 'stipje' betreft. Zoals je in de Bokt Regels kunt lezen zijn dit soort reacties niet de bedoeling op Bokt. Wanneer je een topic wilt blijven volgen, maar je (nog) niet iets bij kunt dragen, kun je met één handeling topics in je eigen berichten zetten. Door op het rondje voor een topic te klikken voeg je een topic toe aan je Eigen Berichten.

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 12:29

Op de stal waar ik werkte hadden ze wel zoiets, maar dat leek meer op een elektrische deken. Dat werkte wel erg goed. Hoe gaat dit in zn werk dan? Wanneer leg je het op, kan het gewoon in de stal of valt ie er zo af?

Gr

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 09:57

AS woensdag komt bij mij de osteopaat. ik ga dit eens aan hem vragen wat hij van die back ontrack denkt, of dat kan werken :D ik zal het posten.

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-12 20:34

heel graag ja! ik ben benieuwd!

Deebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 20:41

Enig nadeel vind ik wel dat hij naar achteren kruipt. Ik maak hem vast met een dekensingel en daaroverheen een zweetdeken, na het werk, en ga dan stappen aan de hand. Als ik klaar ben zit de singel meestal bij haar liezen... Verder topding, wordt echt warm eronder. Dus als iemand een tip heeft voor een betere ligging, graag!

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 10:41

Er zijn aan de voorkant toch special ringetjes gemaakt zodat je het daarmee met een koord om de hals vast kunt maken, of een riem?

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 11:45

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 22:10

Je kan m ook krijgen in combinatie met een abbo op de Ros,
hij is dan niets duurder dan bij de piaffe maar heb je ook
nog eens gratis een jaar lang de Ros erbij...

ik heb ditzelfde topic jaren geleden al eens geopend maar kreeg weinig
reacties.
ik vindt het goed klinken maar denk niet
dat ik dit geld er voor over heb zonder écht te weten dat het
werkt bij mn paard (en ben al lid van Ros ;) )

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 10:13

Ik heb het gisteren aan mijn ostepaat gevraagd, hij vond het opzich wel goede artikelen maar meende dat het in mijn situatie weinig toevoeging zou geven, dus ik ga het voorlopig niet doen.

rb_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 19:34

Ik heb vandaag een back on treck rugwarmer binnen gekregen. Ik wilde eigenlijk mijn abbo op de ROS opzeggen, maar kon hem toen verlengen en zou dan weer een welkomsgeschenk krijgen. Dus toen heb ik de rugwarmer gekozen. Aan de rugwarmer zitten verschillende ringen en lussen om een singel door te halen. Heb hem heel even op gehad, maar kan dus nog niet echt zeggen wat ik er van vind. Als ik hem even in gebruik heb zal ik laten weten of ik enig verschil ervaar.

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-12 16:17

Ja heel graag, daar zou ik echt iets aan hebben!!

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 20:15

Daar ben ik ook benieuwd naar :D

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 12:02

Ik ben ook benieuwd dus alle ervaringen en raad zijn welkom. :)

juleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 12:20

Ik heb sinds kort ook de BOT rugwarmer voor mijn paard. Ik ben er tot nu toe heel tevreden over.

De eerste keren heb ik de BOT enkele uren voor ik ging rijden aangedaan. Wanneer ik dan een tijd later ga rijden, poets ik eerst thuis het paard en dan ga ik op verplaatsing naar een binnenbak. Na het poetsen krijgt hij de BOT terug aan tot wanneer ik ga opzadelen.
Na het rijden doe ik ook de BOT weer aan. Thuis wissel ik zijn dekens en gaat de BOT ook terug af.

Deze week was ik aan het proberen de BOT altijd aan te doen als het paard op stal stond (in de wei durf ik het niet, uit schrik dat hij niet goed blijft liggen). Ik had eerst een elastische dekensingel en borstriem omgedaan om de BOT op zijn plaats te houden. Helaas bleek de elastische singel niet geschikt. De BOT schoof nog steeds erg naar achter, waardoor de borstriem te strak kwam te zitten.
Daarom heb ik het geprobeerd met een longeersingel. Dat was helaas een hele slechte oplossing |( De BOT bleef goed op zijn plaats, maar de longeersingel heeft irritatieplekken bij mijn paard veroorzaakt :(:) . Voorlopig zal hij dus zonder BOT moeten staan tot de irritaties goed genezen zijn. Ondertussen blijf ik op zoek naar een goede oplossing om de BOT op zijn plaats te houden.

Of het echt helpt bij mijn paard, kan ik hem niet vragen uiteraard. Ik merk wel dat hij al losser aanvoelt als ik net opstap (het duurde altijd lang voor hij los werd in zijn rug).

Ik heb echter samen met de rugwarmer voor mijn paard, een nekwarmer voor mijzelf besteld. Ik heb namelijk door een oud letsel veel last van mijn nek, vooral bij vochtig weer. En wat een verschil maakt die BOT al zeg! Ik kan (of beter: wil) er al niet meer zonder.
Waar ik vroeger een ganse dag nekpijn (en daardoor ook hoofdpijn) zou hebben, is het nu na de BOT aan te doen na een uurtje meestal weg, tenzij ik echt heel erg last heb (maar dan is het ook wel minder erg geworden). Ik merk wel dat het sneller werkt als ik hem vaker aanheb (vandaar dat ik het met mijn paard ook wilde proberen om hem vaker aan te doen).

Het enige nadeel van de rugwarmer, vind ik de vorm ervan. Het is echt gewoon een recht ding zonder enige pasvorm op het paard. Vandaar ook dat het moeilijk is om hem echt heel netjes op het paard te leggen en wsl ook daardoor dat het ding niet mooi blijft liggen.
Ik heb overigens de lange versie, dus die van 100x120 en niet die van 100x100 (die je bv. bij ROS krijgt).

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 12:29

Klinkt niet verkeerd Juleke!
Voor de rug van mijn paardje zou het denk ik dan ook een weldaad zijn.Ze is nml wat stijf in dr spieren doordat ze ook nog een beetje scheef is (linksgebogen)
Daardoor duurt het ook nog een tijdje tot ze echt lekker warm is gereden en soepeler word.Wie weet zou de rugwarmer daar ook aan kunnen bijdragen?Ook voor na het rijden wat jij zei.

TICKELS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 12:59

Ik heb de rugwarmer ook mogen testen en vond de pasvorm dramatisch! Je kunt de deken (bij mijn paard in elk geval) niet opdoen in de wei (onder een andere deken). Dus echt testen kon ik met deze deken niet.

Omdat ik toch nog steeds nieuwsgierig was of het zou werken heb ik een BOT maasdeken mogen lenen van een Grand Prix amazone. Zij heeft de artikelen ter beschikking gekregen om te proberen en als ze haar zouden bevallen wilden ze graag haar naam aan het product BOT verbinden.

De Grand Prix amazone was zelf NIET enthousiast over de producten, slechte pasvorm en de stal beenbeschermers waren van slecht kwaliteit en na enkele keren gebruiken al stuk. Zij vond de maasdeken een slechte pasvorm hebben en de kwaliteit van de deken was ook matig te noemen.
BOT heeft haar aangeboden om weer nieuwe beenbeschermers te leveren die sterker waren maar ook die waren zeer snel stuk.
Zij heeft dus aan BOT medegedeeld geen verandering/verbetering te merken aan haar paarden en gemeld dat de kwaliteit van de producten te wensen overlaat.

Ik heb de deken van haar getest en ook mijn paard had problemen met de pasvorm. Ook ik vind de deken van slechte kwaliteit, de sluitingen zijn ook allemaal heel goedkoop en de deken is niet mooi afgewerkt. Als je dan bedenkt dat zo'n deken meer dan 200 euro moet kosten verwacht je wel wat meer...
Mijn paard gaf ook geen verbetering/verandering op de deken.

Na meerdere mensen gevraagd te hebben blijkt dat BOT meerdere grote internationale springstallen de producten aangeboden heeft. Maar de meeste stallen hadden ook problemen met de kwaliteit en ook hun merkten geen verbetering/verandering.

Persoonlijk denk ik dat als je paard last van zijn rug heeft je het niet bij een BOT deken moet zoeken maar eerder naar een osteopaat en/of fysiotherapeut.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 13:52

TICKELS schreef:
Persoonlijk denk ik dat als je paard last van zijn rug heeft je het niet bij een BOT deken moet zoeken maar eerder naar een osteopaat en/of fysiotherapeut.

Wat jammer dat de tests zo negatief uitvielen.
Wat je zegt klopt ook helemaal :j (zie qoute) maar zo'n deken is ook denk ik bedoelt als ondersteuning van,en niet als oplossing voor...!

Wat ik mij afvraag is of het wel verstandig is om zo'n deken onder een staldeken te doen?Dat word toch veelste warm dan? :?

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 14:02

Ik lees al even mee.

Maar een fysiotherapeut werkt ook met warmte ( bij mensen iig) warmte is goed om de spieren te laten ontspannen

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 14:08

Het lijkt mij wel een weldaad voor de paardenrug ná het rijden!
Net als een warm bad voor jezelf bijv om te ontspannen.

juleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 14:11

@funnyhorses: Dat is volgens mij het hoofddoel van de BOT, het warm houden van de spieren en daardoor zorgen voor ontspanning.
Ik heb zelf voor de rugwarmer gekozen ipv een deken om het het hele jaar door te kunnen gebruiken. De rugwarmer verwarmt alleen de rug. Een deken zou het hele paard verwarmen. In de zomer is een deken dus niet haalbaar, een rugwarmer wel.
Ik leg de rugwarmer nu ook gewoon onder de staldekens, ik doe er wel iets minder gram bovenop dan zonder rugwarmer.

@ Tickels: Het is wel uiteraard maar een stoffen dekentje dat je erop legt, dus een echte dieptewerking zal het niet hebben (niet zoals een behandeling met laser bijvoorbeeld). De BOT zal vooral ontspannend werken. Het kan zeker het effect van een behandeling door een osteopaat of fysiotherapeut niet evenaren. Het kan wel ondersteunend werken. Ik ga zelf ook heel regelmatig naar een osteopaat voor mijn nekklachten. Dat helpt uiteraard heel goed, maar dat neemt niet weg dat er toch nog dagen zijn waarop ik last heb. Dat kan ik dan opvangen met mijn nekwarmer. Zo zie ik het ook voor mijn paard: Als ondersteunend en ontspannend (voor de spieren en gewrichten) hulpmiddel.
Ik ben voorlopig wel tevreden van de kwaliteit. Zowel de rugwarmer en de nekwarmer zien er nog als nieuw uit, ondanks intensief gebruik. Ik gebruik ze wel nog niet heel lang. Over sluitingen kan ik niks zeggen, die zitten er bij mij niet aan (alleen de ringetjes aan de rugwarmer, maar die zien er prima uit).

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 17:36

Ik heb de BOT rugwarmer besteld,ben ook benieuwd naar de resultaten.En als het niet werkt voor mn peerd ga ik er zelf onder liggen :') hahaha

TICKELS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 19:46

funnyhorses schreef:
TICKELS schreef:

Wat jammer dat de tests zo negatief uitvielen.
Wat je zegt klopt ook helemaal :j (zie qoute) maar zo'n deken is ook denk ik bedoelt als ondersteuning van,en niet als oplossing voor...!

Wat ik mij afvraag is of het wel verstandig is om zo'n deken onder een staldeken te doen?Dat word toch veelste warm dan? :?

Volgens BOT mocht je de deken ook opdoen voor het rijden, dus onder een andere dunne deken. Dit heb ik gedaan omdat de pasvorm zo slecht is, maar zelfs dan bleef het ding niet mooi liggen...

Dat de deken ondersteunend zou moeten werken snap ik, maar ik vind niet dat de deken iets toevoegt.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 19:48

Misschien dan toch de BOT rugwarmer nemen?