Wat voor bit?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ariana2007

Wat voor bit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-12 08:44

Hallo,
Ik ben mijn 7 jarige merrie aan het beleren met een dubbel gebroken bit. Nou loopt ze daar compleet door heen. Ik heb echt niks te vertellen. Ik kan haar amper de bocht om sturen!
Nou wou ik vragen of jullie tips of ideeën hebben om dit oplossen zou het erg fijn zijn!

Groeten Kari-Janne

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 08:57

goede instucteur/trice zoeken die je helpt met het probleem.en veel meer met je zit rijden en benen,want je stuurt toch niet echt met het bit haar door de bocht

theedoos

Re: Wat voor bit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 09:01

ik ga mee met mijn bovenganger. Heb je al instructie? Een bit is heel persoonlijk en paardgebonden. De ene reageerd goed op dit en de ander reageert fijn op dat. Dat kunnen wij je niet zo vertellen..

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 09:21

probeer het anders eens zonder bit te rijden. daar kan ze niet haar kiezen op zetten en dan kan ze door de druk op haar neus ook stoppen

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 09:34

-> HAR

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 09:41

Heb je ook een touwtje om haar nek? In de fase dat ik met een jonge pony aan de longeerlijn was (onder begeleiding van instructie) Gebruikten we in eerste instantie beetje bit+touw+stemhulp voor een overgang terug. De pony was uiteindelijk zowel op de zit, als op het touwtje, als op de stem terug te rijden. En makkelijk te sturen op zit+touw. Dat touwtje is een hele grote hulp geweest, zowel om te blijven zitten, als het aanleren van overgangen terug, zonder teveel in de mond te moeten zitten. Uiteindelijk was deze pony ook zonder touwtje ook fijn te rijden. :)

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 09:43

oja dat doe ik ook met mijn paard. maar ik gebruikt het als ze bijvoorbeeld te hard ging zoiets als een noodrem

lieke_winny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 22:26

Natuurlijk zal je eerst moeten proberen om het met wat instructie te kunnen verbeteren. Maar ik snap wel dat het vervelend ik als je via de mond niets te vertellen hebt, toen ik mijn paard net had en na een tijdje ging beginnen met naar beneden rijden, met een beetje vragen zat zijn hoofd al aan het plafond. Na een maand met geen verschil (en ik had gewoon les) heeft mijn instructrice mij een Robart bit aanbevolen. Gewoon voor het begin. Dat bit heeft een draai mechanisme waardoor het paard het niet helemaal vast kan pakken. Na twee dagen had ik al een mooi begin(het is geen scherp bit ofzo).
Ze hebben het bij divoza dus moet je maar eens kijken.