Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

hafjelinger schreef:Er staat dat het bit dezelfde inwerking heeft als een stang als het paard zich sterk maakt, en dat hij werkt als een gewone watertrens als het paard loslaat.
Wat ik heb geleerd is dat een stang zachter is dan een (dubbel)gebroken bit, dus dan wordt dit bit dus zachter als het paard sterker wordt. Uiteraard is het bit zo sterk als de hand van de ruiter
Ik ben benieuwd hoe het effect dat ik net noemde gerealiseerd wordt, dus wat er precies gebeurd met het bit als het paard zich sterk maakt/loslaat.
magda_90 schreef:hafjelinger schreef:Er staat dat het bit dezelfde inwerking heeft als een stang als het paard zich sterk maakt, en dat hij werkt als een gewone watertrens als het paard loslaat.
Wat ik heb geleerd is dat een stang zachter is dan een (dubbel)gebroken bit, dus dan wordt dit bit dus zachter als het paard sterker wordt. Uiteraard is het bit zo sterk als de hand van de ruiter
Ik ben benieuwd hoe het effect dat ik net noemde gerealiseerd wordt, dus wat er precies gebeurd met het bit als het paard zich sterk maakt/loslaat.
Een trens zal nooit een stang worden, een stang is een bit wat een hefboomwerking heeft. Dit bit krijgt bij een bepaalde druk de werking van een ongebroken mondstuk.