ik zit zo te twijfelen,
Ik zal het hele verhaal even uitleggen.
ik heb 2,5jaar geleden een kieffer zadel nieuw gekocht 18inc, ik had volgens de verkoper een 18 inc nodig ivm kontje

ik heb een kortere fjord.
ik heb er dus 2,5jaar op gereden tot 1,5 maand geleden liet ik de des betreffende persoon langs komen voor te kijken of die nog goed lag ( tussendoor is die ook vaker geweest hoor ) zadel lag volgens hem goed.
week later ging ik voor de grap zonder zadel op mn fjord rijden, conclussie ze liep zoveel fijner zonder als met zadel? liet los ect.
ik heb dus vervolgens iemand anders opgebeld voor een second opinion, ze vertelde me dat sowieso de kussens opnieuw gevuld moesten worden ( waren kneiter hard en zaten bobbels in ) en ook was het zadel veels te lang voor mijn fjord.
vervolgens heb ik met haar een nieuwe afspraak gemaakt voor kleinere zadels te passen,
ik heb nu een week een zadel op proef zit echt lekker! ligt ook goed en stabiel op mijn paardje.. alleen 1 nadeel, ik krijg ontzettende last van mijn rug na het rijden, nu na een week nogsteeds.
zal dit aan het zadel liggen of zal het liggen dat ik "beterder" zit en dus mn spieren anders gebruik.
ook is mn fjord niet verandert in rijden ( maar goed dit kan rijtechnische zijn )
ze is wel minder dat ze wil rennen zodra ik ga doorzitten ect. dit had ze dus wel met mn kieffer zadel, maar het loslaten links en rechtsom is hetzelfde.