Kunststof stijgbeugels v.s.....

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Biskwie

Kunststof stijgbeugels v.s.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-12 10:13

Kan iemand mij uitlegen wat de gevaren, voor en nadelen zijn van simpele zwarte kunststof stijgbeugels?

En dan in vergelijking met de zwardere metalen stijgbeugels.

Alles in ´normaal´ model, dus geen technische en ingewikkelde systemen ;)

joyce_eddy

Re: Kunststof stijgbeugels v.s.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 10:21

Ik vind het veeeel fijner rijden. waarom? ze zijn lekker licht en 'hangen' niet zo erg... moeilijk uit te leggen. eerst moest ik wennen maar nu wil ik niet anders meer

Roadracer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 10:23

Tja, ik heb ze ook en zelfde als hierboven: ik vind ze heerlijk, lekker licht. Nadelen heb ik nog niet ontdekt.

Splendesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 10:25

Ik heb ze zelf ook en vind ze erg fijn, zou niet weten of er nadelen aan zitten.

Flynn00

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 10:27

ik heb er 1 keer mee gereden maar ik vind het wel heel raar rijden. maar het is voor het paard fijner want er schommelt niet telkens iets zwaars tegen hem aan. ik rij nu gewoon met ijzere maar dat komt omdat ik niet op een manege andere stijgbeugels ga gebruiken...(als je begrijpt wat ik bedoel :+ )
maar ik zou ze wel graag willen hebben :D

maras

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 10:30

Er zitten geen nadelen aan maar alleen maar voordelen, ze zijn minder zwaar, ze slingeren niet pijnlijk tegen je paard en je hebt ze tegenwoordig ook in leuke kleurtjes.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 10:47

Eerst ook altijd met metalen gereden. Later eens met kunststof beugels gereden en oet zeggen dat het veel lichter aanvoeld.
Nu is m'n paardje verkocht incl zadel etc. en heb nu een jong paardje maar als ik weer een nieuw zadel koop, wil ik wel weer dezelfde beugels!