prolite pad VS kalvakade vario pad

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

haukieboy

prolite pad VS kalvakade vario pad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-12 10:10

Ik heb één van deze 2 pads nodig voor tijdelijke correctie van mijn zadel. Nu zit ik te dubben welke ik zal kopen. De kalvakade of de prolite tri pad. Is er hier iemand die met alle 2 ervaring heeft en mij kan vertellen of de ene ook echt stukken beter is als de andere? Of zijn ze even goed?

Anoniem

Re: prolite pad VS kalvakade vario pad

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 15:51

ik vind de prolite pad fijner in gebruik, kwa hoe ze hun werk doen scheelt het niet veel.

haukieboy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-12 10:31

Verder niemand?????

Marjolijnvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 19:40

Hoi, de beide pads kun je opvullen op bepaalde plaatsen, dus die werking is gelijk. De Prolite tri pad kun je opvullen aan beide kanten op drie plaatsen. De Kavalkade Vario echter is ook anti-slip. Wanneer je zadel erg naar voren glijdt om de een of andere reden is dit een mogelijkheid om het tegen te gaan. Wanneer je paard bv een naar voren liggende singgelgroeve heeft, glijdt je zadel naar voren. De Kavalkade kan dit iets tegenhouden. Dit is echter maar 1 van de verschillende mogelijkheden om dit probleem op te lossen.
Succes, Marjolijn
http://www.zadelpasservicelibertad.nl

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 20:06

Ik heb de kavalkadepad in gebruik onder een tijdelijk zadel en dat bevalt prima. Ik hoop hem over een paar weken niet meer nodg te hebben dus als je hem dan over wilt nemen?

Tries_en_Faf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 23:51

Ik heb ze beide gebruikt, maar ik vind de prolite fijner, dan heb je ook meerdere verschillende diktes vullingen, dus veel meer aanpasmogelijkheden.

Ik vond van de kavalkadepad, ik had er een met klitteband waar je de vullingen in moest doen, onhandig in werking, de prolite schuif je de vullingen zo in, en klaar.