Welk zadel voor een merrie met gevoelige rug

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

StephanieR

Welk zadel voor een merrie met gevoelige rug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-12 21:30

Hoi allemaal.

Graag jullie advies:

Ik heb een 9 jarige merrie, pas overgekocht. Ik ben erachter gekomen dat het zadel wat op haar rug heeft gelegen bij haar oude eigenaar erg slecht lag, ze heeft er flink last van.

Ze heeft al een maand rust, en krijgt natuurlijk rust tot ze weer volledig is hersteld (fysio komt nu elke week), en ik wil daarna een goed op maat gemaakt zadel voor haar. Graag jullie advies welk merk goede kwaliteit en service biedt!

UltimOo

Re: Welk zadel voor een merrie met gevoelige rug

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 21:38

Misschien een Wow zadel? Moet je evn e zoekfunctie gebruiken, loopt wel een topic over hier op bokt :)

StephanieR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-12 21:41

Bedankt voor je reactie. Ik heb al het een en ander in de andere topics opgezocht, het gaat hier niet om en "standaard" zadel, ik bedoel echt op haar rug gemaakt:) Ik zal is googlen naar WOW.

UltimOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 21:43

Een wow is op maat, en helemaal aan te passen zoals jij het wil.
Zover ik mensen ken met zo'n zadel, hoor ik er alleen maar hele positieve berichten over :)

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 21:43

persoonlijk zou ik zeggen dat een 'gewoon' zadel wat goed past haar prima verder kan helpen als de huidige problemen door een slecht passend zadel zijn gekomen. vind persoonlijk strada prachtige zadels, boom wordt kaal op je paard gepast, aardige vrouw ook, maar ben zelf voor een goedkopere 2ehands oplossing gegaan (kentaur).

J_Verlangen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 21:46

Misschien is een close contact zadel ookwel een idee, dat is een zadel op luchtkussens heel zacht voor de rug

StephanieR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-12 21:47

Hoi hoi,

Ze heeft een erg moeilijke rug, al meerdere mensen naar laten kijken. Iedereen adviseert iets anders, maar een "standaard" zadel wordt mij door alle zadelmakers/fysiotherapeuten afgeraden.. Vandaar dat ik jullie ervaringen vraag wat betreft op de rug gemaakte zadels.. Ik zie door de bomen het bos even niet meer!

Close contact zal ik ook eens bekijken! ken ik niet, bedankt!
Laatst bijgewerkt door StephanieR op 26-01-12 21:49, in het totaal 2 keer bewerkt

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 21:48

ik zou zweren dat close contact een begrip is, en geen merk :? passier zit je ook heel fijn dicht op je paard mee, flexibele boom, vind het jammer dat die niet op mijn huidige paard past :)
edit; de mevrouw die mij kennis heeft laten maken met strada is zelf in de zadel-wereld terecht gekomen door haar eigen paard waar geen passend zadel voor te vinden was, heeft wel veel verstand ervan, misschien iig de moeite van een consult waard? http://www.2bone.nl/

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 22:34

absoluut een symbion! volledig op gemaakt gemaakt zijn prijzen tussen 1600 en 1800 ( ligt er aan welk type)
http://www.symbion-saddles.nl/
kleuren, dikte van je wrongen, alles is mogelijk :j

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 22:38

Ninon Schutte... van Schutte zadels.

Zeer kundig, geduldig, is lang bezig met je en levert zeer hoge kwaliteit voor een zeer redelijke prijs.
Ik weet zeker dat je geen seconde spijt zult hebben wanneer je haar laat komen, ik lees ook altijd alleen maar goede kritieken over haar.
Mijn merrie had ook geen eenvoudige rug, en die ziet er nu prachtig uit....

Ook voor mijn andere paard straks een Schutte zadel.

En geloof me... ik heb al VEEL geprobeerd voordat zij op mijn pad kwam.