longeersingel waarbij de ringen LAAG zitten

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Muppett

longeersingel waarbij de ringen LAAG zitten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-12 17:15

Hoi bokkers,

Omdat ik mijn bijrijdpaard met dubbele longe ga trainen, heb ik een longeersingel nodig waarbij de onderste ringen echt laag zitten.
Ik heb nu een merkloze singel mt full (het is een KWPN'er van 1.71) maar de onderste ringen zitten vrij hoog aan de zijkanten van haar lijf. Daardoor kan ik niet de dubbele longe achter de kont laten lopen omdat die lijn dan te hoog (irritant voor het paard) komt te zitten.
Hopelijk is mijn vraag een beetje duidelijk: ik zoek dus een singel (geen LH singel die kan ik niet betalen ;) ) waarbij de onderste ringen echt laag zitten.
Welk merk moet ik dan hebben?

Groetjes

xCODA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 17:47

Marloes

Re: longeersingel waarbij de ringen LAAG zitten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 18:25

Ik heb hetzelfde probleem gehad met aan de lange lijnen trainen. In het begin heb ik een sperriempje gepakt en die aan de singel vastgemaakt op de hoogte die ik wilde, met ringen van een halster eraan.
Mijn moeder is gelukkig heel handig met de naaimachine, we hebben zwart nylon gekocht en daar heeft ze een opzetstukje van gemaakt met die ringen van het halster erdoor heen. Ziet er echt supergoed uit, kan morgen wel even een foto maken :)
Vriendin van mij heeft hetzelfde probleem gehad, zij hebben van die haken/klippen gekocht, die aan de onderste ring geklikt en een ring aan de onderkant van de klip (ring ging ook door de singelstoten). Ik hoop dat je snapt wat ik bedoel!

Heb zelf ook de singel van HH en het was erg lastig om een goede singel te vinden, vandaar deze creatieve oplossingen!

Heb nog wel twee foto's van deze zomer. Je ziet het niet zo duidelijk, maar geeft wel een globaal beeld;
Afbeelding
http://i626.photobucket.com/albums/tt34 ... etitie.jpg

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 18:26

Ik heb zo'n duurdere leren genomen, de meeste lederen singels hebben lage ringen

je hebt ze van verschillende merken (IR, Kavalkade, etc)

Ik heb heb 2e hands voor 45,00 gekocht, dus MP in de gaten houden loont ook
Laatst bijgewerkt door Revanches op 28-01-12 16:20, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: 2 Berichten samengevoegd in 1.

Muppett

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-12 21:34

Ik zweer bij Marktplaats ja ;) Maar ik vind die oplossing met het sperriempje met halsterring ook heel goed!

Valerie_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 10:22

Muppett

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-12 14:54

O dat is ook handig. Bij kieffer vallen de ringen sowieso laag uit.