http://www.reitshopcuxland.de
En dan de AM Boomloos DR Zadel SHEFFIELD Bruin
Of de AM Baumloser Westernsattel ZUNI ?
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
)
Als je het zadel binnen hebt, ben ik benieuwt naar de kwaliteit en naar foto's van op het paard. Vind het er op de foto wel degelijk uitzien. FHS schreef:Wat vinden jullie???
Ik vind het riskant om een zadel 'op afstand' te kopen, zonder dat die door een deskundige op het paard wordt gepast.
De kans dat het zadel past is klein, met alle gevolgen van dien voor je paard.
Ik zou een zadelmaker/zadelpasser laten komen.
vaughane schreef:Persoonlijk zou ik geen van beide nemen.
De informatie bij de zadels klopt niet en de zadels zien er op de foto niet goed uit.
Dat een boomloos westernzadel op vrijwel elk paard past, klopt niet.
Bij het westernzadel en het dresuurzadel staat dat de kussens met klittenband vast zitten. Dat slaat natuurlijk nergens op. Hoe kan je zoiets belangrijks met een stuk klittenband vast zetten? Westernzadels hebben trouwens helemaal geen kussens. Daarom wordt er in plaats van een sjabrak een dik westernpad gebruikt. De vorm van het westernzadel deugt niet. Vergelijk de foto's maar eens met foto's van westernzadels van bekende merken (zoals Crates of Billy Cook)
Een beetje fatsoenlijk westernzadel koop je tweedehands voor een prijs vanaf ongeveer 500 euro. Natuurlijk afhankelijk van het merk en de staat waarin het verkeerd. Een nieuw en goed westernzadel kan je niet kopen voor 220 euro, of dit zou de eerste moeten zijn. 220 euro is volgens mij echt weggegooid geld. Vaak zijn dit soort zadels ook nog eens scheef of zijn er andere problemen mee, waardoor je paard allerlei problemen kan krijgen.. Van dressuurzadels heb ik veel minder verstand, maar ik weet wel dat kussens niet met klittenband vast horen te zitten.
Ik zou zeggen: Gewoon wat langer doorsparen en in één keer een goed merk-zadel kopen. Beter een 2e-hands zadel dat goed is, dan een goedkoop, nieuw zadel. Je bent dan wel meer kwijt, maar hebt dan ook een zadel dat een paarden-leven mee kan!
Waarom wil je trouwens boomloos? Er zijn maar weinig merken die goede (paardvriendelijke) boomloze zadels hebben. Ze zijn er wel, maar het is goed zoeken. Een boom is niet voor niets bedacht.