zadel glijd

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

fennasnel

zadel glijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-12 20:40

als hier een topic over is heb ik die over het hoofd gezien maar mijn verzorgpony is een shet. en hij is heeel dik en nu heeft die net een nieuw zadel alleen die glijdt de hele tijd naar voren en dan gaat die klapperen. alleen een staartriempje kan niet op het nieuwe zadel dus hebben jullie misschien nog dingen?

groetjes

kagiwaga

Re: zadel glijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 20:46

dan past hij dus gewoon niet

fennasnel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-12 20:51

funnygirl1 schreef:
dan past hij dus gewoon niet

de pony is erg rond en heeft bijna geen schoft dus geen een zadel past echt goed. de meeste zijn erger...

xSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 21:18

Eventueel een voorsingel?

fennasnel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-12 21:35

xSimonee schreef:
Eventueel een voorsingel?

Jan dat ook als de pony amper een schoft heeft?

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 21:37

Volgens mij past je zadel dan alsnog niet. Ik heb ook zo'n naar voren schuif klapper zadel gehad. Toen heb ik een zadel gekocht met een bredere boom en het probleem was opgelost. :)

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 21:37

Pony af laten vallen en dan nog eens bekijken of die past. Heel simpel, het zadel past gewoon niet.

BlueStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 21:38

Ik weet niet of het nog te koop is, maar vroeger kon je een stukje leer met ringetje kopen die je achter in de kamer kon schuiven en daar de staartriem aan vast maken.
Als je een zadelmaker of winkel weet die repareren kan je een ijzertje achterop het zadel laten schroeven. Daar kan de staartriem weer aan.

Anders is toch de enige optie, veel wandelen weinig suikers geven kortom de overtollige kilo's eraf laten gaan. Niet als een gek laten werken, maar rustig opbouwen.

fennasnel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-12 22:17

BlueStar schreef:
Ik weet niet of het nog te koop is, maar vroeger kon je een stukje leer met ringetje kopen die je achter in de kamer kon schuiven en daar de staartriem aan vast maken.
Als je een zadelmaker of winkel weet die repareren kan je een ijzertje achterop het zadel laten schroeven. Daar kan de staartriem weer aan.

Anders is toch de enige optie, veel wandelen weinig suikers geven kortom de overtollige kilo's eraf laten gaan. Niet als een gek laten werken, maar rustig opbouwen.

Hij is al op een dieet, mag geen brokjes en net grazen. Hij krijgt nu van mij gem. 3x per week beweging maar heeft ook een tijdje stil gestaan. Maar besankt voor de reacties en ik zal kijken

addy<3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 22:17

Die t stukjes bestaan nog gewoon ;)
Kan je zo aan de achterkant tussen de kussens schuiven en er een staartriem aan maken