Rondgenaaid hoofdstel voor brede kaken

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Nessie

Rondgenaaid hoofdstel voor brede kaken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-12 17:32

Misschien heeft iemand op bokt een idee:

Ik ben op zoek naar een rondgenaaid hoofdstel voor Wolder.
Wolder is een Haflinger met een kort hoofd, maar met brede kaken.

Even voor de beeldvorming:
Afbeelding
Afbeelding

Normaal heeft hij altijd maat cob. Ik heb het rondgenaaide hoofdstel van Harry's Horse geprobeerd maar met maat cob prikte de bakstukken in zijn ogen, en met maat full was het hoofdstel veel te groot.
Iemand enig idee welk hoofdstel meer geschikt is voor de vorm van zijn hoofd? (Of misschien is Wolder ongeschikt voor rondgenaaide hoofdstellen? Want normaal zitten de neusriem en keelriem ook op het strakste, het enige is dus de breedte van zijn kaken in verhouding tot waar de bakstukken komen). De niet-rondgenaaide hoofdstellen in maat cob zitten allemaal prima, Harry's Horse, Rossner, Pagony.

Champie_Me

Re: Rondgenaaid hoofdstel voor brede kaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 17:46

Je zou eens voor de golden artemis van hooks kunnen kijken, die is dan niet geheel maar half rondgenaaid maar wellicht is dat wel de oplossing?? Het enige nadeel is dat je natuurlijk uit zweden bestellen moet...

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 18:03

Lifaya op bokt heeft een rondgenaaid lakhoofdstel van Premiera denk ik, in mijn profiel zie je foto's van mijn haf met brede kaken (en ook regelmatig prikkende balstukken in de ogen) die het hoofdstel aanheeft. Het is op de foto's niet speciaal afgesteld dus zit niet 100%, maar denk dat je misschien wel in die richting kan gaan kijken.

Thirza

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 18:49

Idd de artemis van hooks heeft een behoorlijk lange/brede neusriem rondom.

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-12 22:42

Ik zal er eens naar gaan kijken, vind het alleen lastig als ik het niet kan passen (Of weer terug moet sturen naar Zweden).

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 08:57

Champie_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 12:40

Nessie schreef:
Ik zal er eens naar gaan kijken, vind het alleen lastig als ik het niet kan passen (Of weer terug moet sturen naar Zweden).

Zoek even op hooks hier op bokt, dan kom je in de besteltopics... Verder kun je misschien nog iemand vragen om maten??

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 12:46

Ine23 schreef:
Lifaya op bokt heeft een rondgenaaid lakhoofdstel van Premiera denk ik, in mijn profiel zie je foto's van mijn haf met brede kaken (en ook regelmatig prikkende balstukken in de ogen) die het hoofdstel aanheeft. Het is op de foto's niet speciaal afgesteld dus zit niet 100%, maar denk dat je misschien wel in die richting kan gaan kijken.

Ik vind hem eigenlijk bij jouw haf verschrikkelijk zitten om eerlijk te zijn, veel te dicht bij zijn oog :n

Ik had met de Harry's Horse hetzeflde probleem, heb nu een premiera lak en die zit gewoon goed. Alleen de keelriem op het laatste gaatje, maargoed, daar is ie voor :Y)

Afbeelding
Dit is de harry's horse, zit veel te dicht bij haar oog.

Afbeelding
Premiera, deze zit gewoon netjes :j
Laatst bijgewerkt door CoronaLime op 25-01-12 12:50, in het totaal 2 keer bewerkt

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 12:48

Voor mijn haf zit hij nog redelijk :+ . Ze past sowieso bijna niets van hoofdstellen. Zoals ik al zei, hij is ook niet afgesteld en enkel even aangedaan voor de fotoshoot (op maat van het verzorgpaard van Lifaya gehouden), maar zo krijgt Margot wel een idee van het hoofdstel.
Edit: dit is het topic [ITP] Mara (haf) prachtig op de lens gezet door Reneefotografie!
met het hoofdstel aan, als je dan kijkt bij de 2e zichtbare foto en de 2e *klik* vind ik het best nog meevallen en zie je dat de andere foto's redelijk vertekenen. Maargoed, het is niet mijn hoofdstel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 15:12

Voor mijn Fjord heb ik een La Valencio. Harry's Horse paste hem ook in beide maten niet, dit is een cob. :)

Afbeelding

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 19:28

Imperial Riding heeft ook een mooi rondgenaaid hoofdstel!
Ik heb de mijne inmiddels alweer 4 jaar :)

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-12 19:32

Heel erg bedankt voor de reacties en foto's, hier kan ik hopelijk wat mee :) . Ik ga eerst even in Nederland proberen, vind ik toch iets makkelijker met eventueel omruilen.

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 11:04

Ine23 schreef:
Voor mijn haf zit hij nog redelijk :+ . Ze past sowieso bijna niets van hoofdstellen. Zoals ik al zei, hij is ook niet afgesteld en enkel even aangedaan voor de fotoshoot (op maat van het verzorgpaard van Lifaya gehouden), maar zo krijgt Margot wel een idee van het hoofdstel.
Edit: dit is het topic [ITP] Mara (haf) prachtig op de lens gezet door Reneefotografie!
met het hoofdstel aan, als je dan kijkt bij de 2e zichtbare foto en de 2e *klik* vind ik het best nog meevallen en zie je dat de andere foto's redelijk vertekenen. Maargoed, het is niet mijn hoofdstel.

Renee had nog het eerste model nu is er wat aan verandert kwa lengte Neusriem.. Zoals hier al een foto in topic staat die is goed zoals hij nu zit..

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-12 14:17

Zijn er nog suggesties (in Nederland bij voorkeur) voor een niet-lak hoofdstel? Het is namelijk voor training en ik heb ook al een lakhoofdstel dus ik wil eigenlijk een 'gewoon' rondgenaaide.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 14:28

Misschien een HB Turijn? :)

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 20:04

Imperial Riding
Afbeelding
Afbeelding

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 20:32

Op me werk heeft een dike fjord een rondgenaait HH hoofdstel. Zit prima!

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-12 20:41

@Renske_W: Het hoofd van jou paard lijkt alleen niet erg breed, en lijkt wat langer?
@1997suus:Maar Wolder is geen dikke Fjord :+ En ik heb gemeld dat het HH hoofdstel juist heel slecht zat ;) .

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 20:54

Nessie schreef:
@Renske_W: Het hoofd van jou paard lijkt alleen niet erg breed, en lijkt wat langer?
@1997suus:Maar Wolder is geen dikke Fjord :+ En ik heb gemeld dat het HH hoofdstel juist heel slecht zat ;) .

Ik bedoel ermee te zeggen dat die fjord ook brede kaken heeft :) Want hij heeft ook een 'kort' hoofdje. Dat het slecht zat las ik overheen.

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 20:59

HB turijn bij Paardenstijl bestellen en vragen of ze er een full-keelriem bij doen, doet ze gewoonlijk niet moeilijk over :n

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-12 21:04

Maar de keelriem zit op cob op 1 van de strakste gaten, dat is het punt niet. Alleen de bakstukken prikken in zijn ogen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 21:07

Ook bij een HB? Voor mijn Fjord hierboven heb ik ook een HB die hem goed zit. :)

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-12 21:09

Die heb ik nog niet geprobeerd. Wel het proberen waard dus? Wolder heeft normaal maat cob, maar alleen de HH rondgenaaide zat niet goed.

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 21:12

HH en HB zijn wel quasi identiek. Weet niet of dat dan een goed idee is?

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 21:12

Mijn vriendin heeft zowel een HB Turijn als een HH gehad voor haar pony.
Beiden zitten niet optimaal, terwijl ze bij een andere pony die ik rijd wel gewoon goed zitten, terwijl ze eigenlijk ongeveer hetzelfde hoofd hebben, alleen de kaaklijn verschilt iets.

De HH:
http://a6.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 9797_n.jpg
Voor het mooie zit hij dus ook te dicht bij het oog. :)

Dus wij lezen even mee! :))