Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Gypsy schreef:Je zou eens naar boomloze zadels kunnen kijken? Geen idee of je hier interesse voor hebt.
Hier is (imo) veel beter gekeken naar de vrijheid die de ruggegraat moet hebben. Veel meer ruggegraatvrijheid als bij boomzadels.
Amaretto27 schreef:Gypsy schreef:Je zou eens naar boomloze zadels kunnen kijken? Geen idee of je hier interesse voor hebt.
Hier is (imo) veel beter gekeken naar de vrijheid die de ruggegraat moet hebben. Veel meer ruggegraatvrijheid als bij boomzadels.
Ik heb een boomloos zadel gehad, maar ik kan er zelf niet goed in zitten helaas.
Amaretto27 schreef:Die filmpjes heb ik bekeken inderdaad. Erg leerzaam inderdaad
Maar ik snap dat het bij de schof breeder is, maar wat ik dus bedoel is dat de kamer niet gelijk qua breedte is. Dus loopt smaller door naar achteren. Dus voor is hij bv. 4 vingers breed en achter nog maar 2. Dat is niet goed.
) Bij de schoft is en breed, dus 4 vingers, maar omdat zn ruggengraat niet zo breed is moet deze ruimte over de rest van de lengte smaller zijn, dus 2 vingers. (om jouw voorbeeld maar even te gebruiken)Gypsy schreef:Amaretto27 schreef:Gypsy: Ik ben indd niet heel breed. Ik weet niet hoe het komt, maar heb weinig balans en voel me niet echt stabiel en stevig in het boomlooszadel.
Dat had ik in het begin ook ja, maar als dat niet overgaat is het wel heel vervelend.

) en ten tweede zijn er heel veel verschillende merken en modellen dus er is ongetwijfeld een merk / model waar je wel lekker in kunt zitten....net zoals het ene boom-zadel wèl en het ander niet lekker zit