Dressuurzadel met halve wrongen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

A_nouk

Dressuurzadel met halve wrongen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-12 18:39

Hallo :)

Ik ben op zoek naar zadels vergelijkbaar met de euroriding Luxor, met halve wrong.
Welke merken/ modellen worden gemaakt met een diepe dit en een halve wrong?

Of eventueel andere types welke geschikt zijn voor een kort maar stevig bovenbeen..

Alvast bedankt!

:wave:

BenaLaars

Re: Dressuurzadel met halve wrongen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 21:12

Passier Optimum heeft een diepe zit, smalle twist en halve wrongen.

liefhelietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 21:15

Hulsebos

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-12 23:57

@lenabaars, passier heeft zo'n harde zitting :=

Hulsebos heb ik inderdaad gezien, maar zie de halve wrong weinig voorbij komen in advertenties..

Las ook ergens iets een een knight rider ?

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 10:07

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-12 16:35

Inderdaad maar ook daar vrij weinig tweedehands advertentie + zadels zijn 2de hands behoorlijk aan de prijs : j

Zadel hoef ook niet persee een A-merk te zijn, zolang het maar niet de eigen merk zadels zijn van een ruitersport zaak.

Ben zelf op zoek naar een tweedehands zadel met helaas geen budget van 1.000Euro vandaar.
Vanwege mijn korte bovenbeen ben ik op zoek naar een zadel met een halve wrong :j

Eventuele andere opties zijn ook welkom, uiteraard, ik zoek een zadel wat mijn knie niet naar achter ( de verkeerde achter) duwd door de dikte van de wrong. Helaas zoek ik wel een zadel wat de steun bied van een wrong :+

liefhelietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 16:39

A_nouk schreef:
Inderdaad maar ook daar vrij weinig tweedehands advertentie + zadels zijn 2de hands behoorlijk aan de prijs : j

Zadel hoef ook niet persee een A-merk te zijn, zolang het maar niet de eigen merk zadels zijn van een ruitersport zaak.

Ben zelf op zoek naar een tweedehands zadel met helaas geen budget van 1.000Euro vandaar.
Vanwege mijn korte bovenbeen ben ik op zoek naar een zadel met een halve wrong :j

Snap dat je topic niet hier om gaat maar een Rossner van Divoza is bijvoorbeeld echt een prima zadel.. Weet ook wel ruitersportzaak met bagger eigen merken maar heb zelf een Rossner met een wrong die bovenaan dik is en dan afloopt, dus prima voor korte benen en volgens mijn zadelpasser prima zadels. Ze raadde mij zelfs een Rossner aan als ik niet van plan was om 1000-en te spenderen. Heb toevallig dit zadel nu te koop maar hij is me altijd prima bevallen.

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-12 16:42

Klopt ik heb ook gekeken naar een Rossner, er zijn er hier in de omgeving alleen ontzettend weinig te koop ( eindhoven ) Daarnaast valt de inchmaat zoals ik gelezen heb altijd kleiner uit.

En dan vind ik het link om iets op het oog te kopen :=

Maar zeker een zadel om te overwegen!