Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Zensation schreef:Neem eens contact op met Hulsebos zadelmakerij, deze hebben voor het paard van mijn vriendin (zelfde rug en schoft zoals jij beschrijft) een super zadel aangemeten. Kost misschien wat meer, maar dan heb je ook wat. Succes
idefix4 schreef:Waarom informeer je niet bij een goede zadelmaker? Een smalle rug is volgens mij niet zo moeilijk. Ik weet niet waar je zit in NL, maar ik ken best een paar goede zadelmakers, die jou op weg kunnen helpen.
Kussens zijn aanpasbaar. Je kan die ruimte breder maken. Ik heb dat al een paar keer mogen doen voor een zadelmaker. En mbt hoge schoft kan je rekening houden met een zadel met een inkeping voor. Vroeger had Kieffer zulke zadels. Als je paard zo onbespierd is als je omschrijft, kan je overwegen om zo'n aanpasbare Kavalkade onderlegger aan te schaffen. Als hij dan groeit haal je die leeg. Werkt ideaal.
Zensation schreef:Neem eens contact op met Hulsebos zadelmakerij, deze hebben voor het paard van mijn vriendin (zelfde rug en schoft zoals jij beschrijft) een super zadel aangemeten. Kost misschien wat meer, maar dan heb je ook wat. Succes
sharonalover schreef:Ik had een paardje met ook een hele hoge schoft, ook was hij erg smal.
Ik heb er een passier opgelegd. Bijna alle passiers de we erop hebben gelegd paste (of moesten iets opgevuld worden, maar dat heb je toch gauw) passiers zijn 2de hands best goed aan te komen
rooswita schreef:Hallo,
heb een behoorlijk zadeldilemma.
ik heb een half engels volbloed, hij heeft een extreem hoge smalle schoft en een vrij smalle rug. deze loopt ook vrij smal af. Ik heb het paard nog niet heel lang en de bedoeling is wel dat hij bespierder gaat worden, maar breed zal hij nooit worden.
het probleem zit het hem vooral in de kussens. Die zijn vaak te breed, dan dragen ze wel aan de binnenkant maar in een wending steken ze af zeg maar. Het kussenkanaal moet daarbij wel minimaal 6 cm zijn anders komt hij tegen zijn ruggewervels aandaarnaast moet het dus geschikt zijn voor een hoge schoft.
qua zit moet het wel steun geven maar niet te veel dwingen, en het moet een dressuurzadel zijn.
heeft er iemand een idee, mijn budget is aanpasbaar
rooswita schreef:aan wow zadels heb ik zeker al zitten te denken, maar is helaas te duur