Zadel verkopen..Hoe moeilijk kan het nou zijn?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

barrelover

Zadel verkopen..Hoe moeilijk kan het nou zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-12 19:27

Pfff... kennen jullie dat, je hebt spullen te koop staan en het lijkt wel of echt niemand ze wil hebben?!?

ik heb mijn zadel te koop. Omdat ik een ander zadel nodig heb voor mijn paard en rug omdat dit niet meer past en ik ontzettende last van mijn rug heb hierin.
Ik heb een heel net zadel en vraag er 350 euro voor. Dat kan best overlegd worden.
Nu heb ik al zadelmakers gebeld, maneges, advertentie op marktplaats en hier gezet. Nergens een reactie of interesse.
Wel ontzettend balen als je eerst je zadel moet verkopen voordat je dus het passende zadel kunt kopen dat je na eindeloos zoeken hebt gevonden.(helaas is inruil niet mogelijk)

Kennen jullie dit probleem? Zal het aan de 'crisis' liggen? Waar zitten jullie mee in de maag?

Mitxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 19:33

Mijn zadels hebben ook wel even te koop gestaan. Zadels zijn natuurlijk ook geen spullen die zomaar op ieder paard past. En daarbij vind ik eigenlijk ook wel dat er behoorlijk wat zadels aangeboden worden. Tegenwoordig gaat een beetje zadel best een aantal jaar mee, mits ze natuurlijk een beetje onderhouden worden en er normaal mee om wordt gegaan. Daardoor krijg je een groter aanbod.

Maar er hoeft maar 1 iemand te zijn die net op zoek is naar dat type zadel en maat... Geduld zal je misschien wel even op moeten brengen. Ik hoop voor je dat hij snel verkocht is.

barrelover

Re: Zadel verkopen..Hoe moeilijk kan het nou zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-12 19:44

jaaaa inderdaad. Gelukkig heb ik nog een beetje een gangbaar zadel anders heb je helemaal een probleem.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 19:44

Ik ken het probleem, alleen gaat het bij mij over mn laarzen!

Rider01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 19:47

Ik herken het ook, heb een hardstikke nieuw boomloosje te koop staan.
De vorige was ik zo kwijt maar nu ligt de markt heel anders heb ik het idee.

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 19:48

Woon je toevallig in de buurt van Baarn?
Daar zit een ruitersportzaak die zadels van particulieren verkoopt, vragen ze 10% met een minimum van 70 euro voor.

barrelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-12 20:01

@ gooya, woon er niet in de buurt maar kan hem er best heen brengen. Weet je toevallig hoe deze zaak heet?

@ Rider, er wordt natuurlijk gigantisch veel aangeboden en mensen hebben het volgens mij echt wel krapper. hopen dat we snel een nieuw baasje voor ze kunnen vinden :P

Kirov

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 20:07

Same here. Onwijs net kieffer wien de luxe dressuurzadel te koop. Echt in zeer goede staat, bijna geen gebruikssporen. Zelf maar 2 keer gebruikt. Hij past niet op alle vier de paarden die ik rijd. Nu heb ik een ander zadel gevonden, maar ja die kan ik pas kopen als het andere zadel verkocht is. Had verwacht dat ik hem zo kwijt zou zijn....

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 20:10

Horsediverse in Baarn . Ik zou wel even bellen van te voren om te overleggen. Dan weet je ook een beetje of er vraag is naar jouw type zadel.
http://www.horsediverse.nl/contact_horse_diverse.html

Staat me bij dat het telefoonnummer pasgeleden veranderd is, en ik weet niet of het al goed op de site staat. Mocht je geen contact krijgen, dan stuur maar even een PB. Krijg je een ander nummer van me.

barrelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-12 20:13

Helemaal top! die ga ik gelijk even bellen morgen als dat nummer het doet. Dank je wel!

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 20:17

same probleme here:heb een trekpaardzadel liggen wat maar enkele keren is gebruikt.tja en niet iedereen heeft een trekpaard en van die mensen rijdt ook maar een bepaald percentage erop.Ik wil best wat met de prijs doen,maar heb ook m'n waardigheid dus voor een tientje gaat ie echt niet weg.
lastig probleem,maar ja volhouden en hopen dat iemand er een zoekt..

barrelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-12 20:20

jeetje daar zeg je wat. Dat zijn inderdaad moeilijk zadels om te verkopen. ik denk dat we maar veel geduld moeten opbrengen dan en hopen dat net iemand er naar op zoek is die we er blij mee kunnen maken.

kirssss92

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 20:22

Ik ken het!, ik heb een wedstrijdjasje te koop staan. Hij is nog zo goed als nieuw dus vraag er ook zo'n €100,- voor.

barrelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-12 20:29

Die zijn normaliter ook vrij duur. Dan is 100 euro een redelijk prijs. Wat een verlies lijdt je dan eigenlijk op dat soort dingen he?! ik heb ook echt zoiets van ik heb een bodem prijs maar lager ga ik ook echt niet!

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 20:32

Ben ik even blij dat ik vorig jaar mijn Prestige zadel binnen 2 weken voor 500,- heb kunnen verkopen! (zadel was al bijna 10 jaar oud maar zag er nog heel mooi uit... was toen bijna 5000 gulden in aanschaf omdat het op maat gemaakt werd..)

Mijn blauwe dressuurhoedje raak ik overigens voor 30 euro aan de straatstenen nog niet kwijt terwijl we daar destijds 275 gulden voor betaald hebben en er misschien 10 x mee gereden is :')
Laatst bijgewerkt door S_en_Z op 22-01-12 20:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 20:32

Ik heb een Bucasdeken te koop, vorig jaar nieuwprijs van 200 euro (dit jaar nog duurder). Mijn paard heeft deze deken alleen met de sneeuw een paar weken op gehad. Nou, die biedingen die ik op die deken krijg. Er was een vrouw die me echt aan het werk zette, foto's maken, daarna nog een keer meten, en weer iets anders meten, etc. Vervolgens biedt ze vet onder de vraagprijs. Ik was echt giftig toen.
Ik denk dat er gewoon een overschot aan spullen is, en dat mensen daarom net zo lang zoeken dat ze echt met een koopje thuis komen.
Is gewoon een slechte tijd om te verkopen.

xsenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 20:33

barrelover schreef:
Pfff... kennen jullie dat, je hebt spullen te koop staan en het lijkt wel of echt niemand ze wil hebben?!?

ik heb mijn zadel te koop. Omdat ik een ander zadel nodig heb voor mijn paard en rug omdat dit niet meer past en ik ontzettende last van mijn rug heb hierin.
Ik heb een heel net zadel en vraag er 350 euro voor. Dat kan best overlegd worden.
Nu heb ik al zadelmakers gebeld, maneges, advertentie op marktplaats en hier gezet. Nergens een reactie of interesse.
Wel ontzettend balen als je eerst je zadel moet verkopen voordat je dus het passende zadel kunt kopen dat je na eindeloos zoeken hebt gevonden.(helaas is inruil niet mogelijk)

Kennen jullie dit probleem? Zal het aan de 'crisis' liggen? Waar zitten jullie mee in de maag?

waar kom je vandaan?
hollander in klarenbeek kan je vast wel helpen met de inruil

barrelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-12 20:34

Jeetje! wel beter dat je er zo snel af was en dat het natuurlijk pastte op het andere paard. Op maat gemaakte zadels verkopen lijkt mij helemaal moeilijk. Na 10 jaar gebruik er van gemaakt te hebben is 500 euro nog een redelijk nette prijs toch?!

barrelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-12 20:35

Klarenbeek..daar kwam ik vroeger. heb in apeldoorn gewoond en mijn paard stond in klarenbeek. Is dat dat kleine hokje met dat oudere mannetje? daar kwam ik wel eens!

sammiesam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 20:35

hier hetzelfde probleem, ook met een zadel. helemaal netjes geen grove beschadigingen voor maar €250,-
nouja ik wacht geduldig af, al vind vaderlief het maar niks dat alles zo lang blijft liggen hier boven :P

tinkerfunss

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 20:37

Ik ken je probleem, ik heb de afgelopen periode in totaal 7 zadels gekocht, en 6 weer doorverkocht, omdat ze niet paste, op het laatste zadel na. Alle zadels voor een mini prijsje, en in prima staat. De zadels die niet paste, heb ik vor een kleine winst doorverkocht, allemaal nog voor miniprijsjes. T zadel waar ik het meeste geld voor heb gehad was een wintec en die leverde 110 euro op.

Kleine prijsjes trekken veel kijkers, miss dus toch iets lager?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 20:37

mijn ervaring is dat veel mensen ook veelste veel vragen. Soms slechts 3 a 400 euro onder de nieuw prijs.

Terwijl ik voor die 3 a 400 extra wel een nieuwe koop + de service van een zadelmaker (want die krijg je er dan gratis bij)

Persoonlijk zou ik alleen een 2e hands kopen, als het kwa prijs écht interessant is. En dat is voor mij ong. 50 % van de nieuw prijs. Meer écht niet.. Want vaak ben je ook nog zo'n 150 a 200 kwijt, aan het opvullen en aanpassen van het zadel + de pas kosten van de zadelmaker.

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 20:40

barrelover schreef:
Jeetje! wel beter dat je er zo snel af was en dat het natuurlijk pastte op het andere paard. Op maat gemaakte zadels verkopen lijkt mij helemaal moeilijk. Na 10 jaar gebruik er van gemaakt te hebben is 500 euro nog een redelijk nette prijs toch?!

Ja hij wou het zadel persee verzonden hebben... dat dus ook gedaan.. met alle gevolgen van dien. Mocht er met verzenden iets fout gaan zou meneer geen aanspraak op mij kunnen maken. Heb een akkoord gekregen via de mail (dus zwart op wit) Het zou op een rondgeribte groninger komen en kwam van mijn bodybuilder rondgeribte kwpner af met een redelijke schoft. Hoop wel dat hij heeft gepast maar heb het zadel niet meer op MP gezien.

500 euro is zeker en heeeeele redelijke prijs!

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 20:41

Ik ken het probleem ook hoor! Dat is echt iets van deze tijd, je zou eigenlijk geen haast moeten hebben, dan komt er op een gegeven moment vanzelf wel iemand.

Het is vaak nog makkelijker om van zadel te ruilen, want die ander zit in het zelfde schuitje. Alleen dan moet je ook weer een goede match vinden.

Als je een goed merk zadel hebt kan je hem ook in consignatie leggen bij de zadelmaker. Dan rekent deze bijv. 10% van de verkoopprijs. Maar ook dan heb je veel geduld nodig.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 20:41

Ik ken het probleem. Mijn Stübben Scandica heeft bijna 2 maanden te koop gestaan. Zag er nog super uit, hartstikke netjes, en voor 50 euro gaat hij niet weg... hij is uiteindelijk voor 200 weggegaan...

En nu heb ik een zowat nieuwe JC Saphir te koop. Ik heb er zelf iets over de 900 voor betaald bij mijn zadelmaker en vraag er nu 530 voor. Ik vind dat een redelijke prijs hoor!
Heb zelf ook net een boomloos overgenomen voor meer dan 50% van de prijs maar die was ook nog bijna nieuw. Schelen is schelen, toch? Ik kan die paar honderd euro extra echt niet ophoesten.