Is dit gevaarlijk?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Joyy_

Is dit gevaarlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-12 12:34

Hoi!

Ik heb een verzorgshetlander, ook heeft zij een zadel, zo'n platte.
De zusjes van mijn vriendin rijden nu op haar aangezien ik er te groot voor ben.
Er is alleen iets heel raars met dat zadel aan de hand; ik geloof dat er 2 van de singelstoten kapot zijn, waardoor de singel gedeeltelijk moet worden vastgemaakt aan de beugelriemen. Hierdoor kan de linkerbeugel niet langer, want dan kan de singel niet meer vast.
Is dit gevaarlijk? Of kunnen we er nog doorheen?
Hoop dat jullie het begrijpen *D

ineminne96

Re: Is dit gevaarlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 12:36

Goh gevaarlijk.. Als jij je evenwicht kan houden zonder je beugel op maat te hebben... Maar goed is iets anders, als je bijvoorbeeld gaat wandelen en je derde singelstoot springt ineens kapot, ja dan sta je daar wel mooi.
Normaal heb je 3 singelstoten waarvan je er 2 gebruikt en de middelste ( of een andere) is je reserve... Maar die gebruik je al ... Misschien toch even laten herstellen ?

bfsunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 12:37

Zou het even laten maken.. Wat als de laatste kapot gaat? En rijden met een beugel die niet op maat zit is ook niet echt goed voor jou balans, en daardoor niet goed voor je pony.

Joyy_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-12 12:41

Nou kijk, ik rij er zelf niet meer op, de zusjes van mijn vriendin zijn vrij klein. Maar ze doen nu dus de rechter beugel net zo kort als de linker, wat ook niet echt comfortabel zit.
En moet ik het zelf laten maken? Het is mijn zadel niet maar van een vriendin van me, maar haar Shetlanders passen het zadel niet door de hoge schoft.
Is er geen oplossing door middel van een touwtje dat niet schuurt ofzo?

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 14:24

Nee sorry. Dit is gevaarlijk, en er moet echt even iemand naar kijken die verstand heeft van reparaties. Zadel- of schoenmaker kan je verder helpen. Tot die tijd dit zadel niet meer gebruiken.

Je kunt het beste zonder zadel (laten) rijden of een ander zadeltje proberen. Van die platte zadeltjes hebben vaak maar twee singelstoten, als er een kapot is moet die vervangen worden.
Is niet anders, dus even melden aan de eigenaar is het beste wat je kunt doen denk ik :)

xCODA

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 16:10

Ik ken je probleem, heb het zelf ook gehad met een zadel. Het moest hoe dan ook gemaakt worden, met touwtjes en dergelijke kun je het alleen uitstellen, op den duur zal het toch écht kapot gaan.

Gewoon iemand naar laten kijken (zadelmaker kan het vast wel maken voor 10/20 euro) en dan kunnen ze weer rijden! :j

Nordsvensk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 16:15

Hoezo gevaarlijk? :+ Niet verstandig. Zou het echt laten maken.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 16:17

Nordsvensk schreef:
Hoezo gevaarlijk? :+ Niet verstandig. Zou het echt laten maken.

Sluit ik me bij aan.
Ook niet prettig voor de pony denk ik .. zadel is toch echt het belanrijkste tuig wat echt goed moet zitten en geld op bezuinigd mag worden :j

gravin00

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 18:46

"k zou het wel ff laten maken... is wel onhandig... kost niet zoveel om die singelstoten vast te naaien

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 20:35

Ja , dit is gevaarlijk en oncomfortabel voor zowel de pony als de ruitertjes....dan is rijden niet zo leuk meer en daar gaat het toch juist om , dat het leuk en fijn moet zijn :)

Rutgermyhero

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 21:34

Dat lijkt me niet heel erg veilig, maar ook niet heel gevaarlijk.
Shetjes zijn niet zo groot, als je daar afvalt gebeurt er eigenlijk niks :)

Tessa_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 15:25

@Rutgermyhero: Hm.. dr zijn anders best mensen die bij het struikelen over een stoeprand hun nek breken of weet ik wat.. ligt maar net aan je landing..

Ik zou de singelstoten laten repareren, dat lijkt me het veiligst en dan kan je tenminste met een nette houding op de pony zitten :)

speedy_cindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 15:31

Ja, ik zou hem laten maken. Het is niet prettig voor de pony en ook voor de ruiter en zijn houding niet.
Heel veilig lijkt het me ook niet, een keer tijdens een buitenrit voor nood zou ik zeggen oke, maar om zo door te blijven rijden lijkt me niet verstandig.
In mijn ogen een kleine moeite om het zadel even naar een zadelmaker te brengen en er nieuwe singelstoten op te laten zetten. :)

Denise_billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 17:59

Ik zou het laten maken.. het is misschien iets geld wat je er aan kwijt bent, maar daarna hebben jullie er wel weer veel plezier van!:)

maloutje211

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 17:35

Mijn vrezorgpony heeft het zelfde probleem, je kan een Dekensingel gebruiken, deed ik ook. Maar ik ga het zadel Laten maken is toch makkelijker

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 17:40

Ik denk dat je het beste het zadel even kunt laten repareren.