Zadel

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

nadiabritje

Zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-12 00:11

Hooi ,
Nou ik heb dus besloten om voor mijn fjord toch maar een op maat gemaakt zadel te kopen...
Want elk zadel dat ik koop licht gewoon niet goed !
Maar kan je ook een zadel kopen en dat die naar mn pony der rug wordt gezet ?
of moet je dan echt een zadel bij de zadelmaker kopen?

En wat zal de prijs er ong van zijn?

Groetjes

kleinvosje

Re: Zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 00:14

Als je een zadel op maat wilt laten maken, moet je toch echt bij een zadelmaker zijn. Echte maatzadels gaan qua prijs wel richting de 2000 euro, een beetje afhankelijk van het merk en welke leersoort.
Je kunt het beste naar een zadelmaker toe gaan of er een laten komen, en je probleem voorleggen. Wellicht kan hij een goede tweedehandse aanpassen zodat het wel past.

Peerke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 00:15

Ja kunt inderdaad een standaard zadel kopen en die laten opvullen tot het past op de rug van jou paard.
Hoeveel het zal kosten is afhankelijk van wat voor zadel je wilt. Met een eenvoudig zadel ben je voor 500 euro al klaar incl. opvullen.
En daarboven kun je het zo duur maken als je zelf wilt :P

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 00:15

Als je echt een goed passend zadel wilt kan je het beste een goede zadelmaker langs laten komen met een lading zadels. Als je een goede hebt dan weet die precies of iets goed ligt of niet en of dat met wat opvullen nog pas te maken is.
Prijzen varieren, afhankelijk van zijn assortiment. Met geluk heb je voor weinig geld een gebruikt zadel, maar het kan een 2000 euro worden. Het is maar net wat hij heeft liggen en wat jij te besteden hebt.

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 20:30

Heb je je al verdiept in boomloos (bv Barefoot).
Heb ik nu ook op mijn fjord liggen en het is het fijnste zadel wat ik ooit gehad heb, qua pasvorm en zit.
Heb er 7 gehad voor deze.
Kijk maar eens op www.fijnzadel.nl

Sunneva

Re: Zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 20:33

Boomloos past altijd idd, maar je moet er echt aan wennen, en soms wen je er ook niet aan.
Thoroughgood zadels zijn ook fijn! Sorry als het verkeerd geschreven is! :o
Ik heb een IJslander en ook dat probleem, heb nu een boomloos en een thoroughgood. Word op maat gemaakt bij je thuis. Kan in kunstof uitvoering dus ook niet te duur ;)