Zadel kantelt

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Yacintha

Zadel kantelt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-12 22:10

Mijn zadel kantelt naar achteren waardoor de boom hoger ligt dan de lepel. Verder past het zadel prima.
Nou vroeg ik me dus af wat ik het beste hier tegen kan doen? Ik weet dat het zadel opgevuld kan worden en ik had
ook iets gehoord over een wiggendekje?

Iemand tips?

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 22:12

Als je zadel kantelt past het dus niet goed...Waarschijnlijk is de boom te smal. Ik denk toch dat je er een zadelmaker naar moet laten kijken wat de beste oplossing is.

Nordsvensk

Re: Zadel kantelt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 22:15

Als je zadel kanteld pas hij dus niet goed... Gewoon een zadelmaker erbij halen ;)

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 08:52

Idd, bij een zadel wat naar achteren kiept is meestal de boom te smal. Als je dit achter gaat corrigeren komt je zadel te hoog te liggen, is het contact met de rug dus weg. Bovendien blijft de boom te smal en krijgt je paard problemen net achter de schoft. Ander zadel dus ;)

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 08:55

YYaCCiNNtHHa schreef:
Mijn zadel kantelt naar achteren waardoor de boom hoger ligt dan de lepel. Verder past het zadel prima.

Helaas, help jezelf maar uit die droom, want een zadel wat kantelt past zeker niet.
Neem contact op met je zadelmaker en laat deze er even naar kijken of het aangepast kan worden zodat het wel gaat passen of dat je toch voor een ander zadel moet gaan kijken.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 09:04

het zadel past verder prima maar dus niet aan de voorkant.

Laat er een goede zadelmaker naar kijken. Dit soort dingen moet je niet oplossen met dekjes oid.