Wicking away voering?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Moos99

Wicking away voering?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-12 14:02

Hallo bokkers,

Ik ben momenteel zelf een zadel pad aan het maken (een soort anky look-a-like) met suedine (na maak suede) en een oud dekbed als voering. Nu lees ik overal op internet dat zadel dekjes vaker worden gemaakt met suedine en "wicking away" voering. Het lijkt mij dus leuk om zelf ook die vulling te gaan gebruiken, om zo goed mogelijk een "echt" zadel dekje na te bootsen zodat deze ook echt goed op het paard ligt. Ik kan er alleen niks over vinden verder op het internet. Weet iemand of dit ergens verkrijgbaar is? zo niet, wat is nog meer goede vulling voor een zadel dekje waar je makkelijk aan kunt komen?

Alvast bedankt!

kagiwaga

Re: Wicking away voering?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 17:36

fleece lijkt mij wel fijn!
dat neemt goed vocht op.
bij de ikea heb je ze voor 1,30

Kai_Rosa

Re: Wicking away voering?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 20:18

hey ik lees even mee want ik ben op zoek naar iets voor de onder kant,
de vrouw van de stoffen winkel zij katoen of fleace maar fleace lijkt mij te warm.
ik wil eigenlijk van dat spul dat onder een anky dekje zit.
en en wat als voering? oud dek bed? wat als ik dat niet heb? fleace, is dat niet te warm?
ik wacht je antwoord af.

Moos99

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-12 16:10

Kai_Rosa schreef:
hey ik lees even mee want ik ben op zoek naar iets voor de onder kant,
de vrouw van de stoffen winkel zij katoen of fleace maar fleace lijkt mij te warm.
ik wil eigenlijk van dat spul dat onder een anky dekje zit.
en en wat als voering? oud dek bed? wat als ik dat niet heb? fleace, is dat niet te warm?
ik wacht je antwoord af.

Ik heb een oud dekbed gebruikt, werkte goed! Als je die geen hebt kun je die bij de ikea voor 3 euro ofzo kopen. Fleese gaat blijkbaar erg zweten en zelfs schuimen heb ik gehoord. Ik heb nu voor zowel de boven als onderkant suedine gebruikt, moet nog afwachten hoe dit gaat liggen. Ik ben dus eigenlijk op zoek naar die wicking away voering wat normaal gesproken in dekjes zit maar kan nergens iets vinden.

Kai_Rosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 21:53

als je dat hebt gevonden doe je dan even een pbtje? :o
en update je als je weet wat suedine doet op de rug?

groetjes